Konstnatta i Falköping 2023

Då var det dags för ett nytt försök att hålla liv i den gamla bloggen.

Egentligen är det ju dumt att bara publicera på Facebook och Instagram har jag förstått. Jag äger ju inte de plattformarna, och rätt var det är så har nån fått för sig att rensa eller stänga ner. Vem vet? Men bloggen är min iaf, så denna gången lägger jag bilder här och länkar istället. Kom med input, vilket är bäst? Så här, eller direkt på Fejjan?

I helgen som var deltog jag tillsammans med tre andra tjejer på Konstnatta i Falköping. Ett riktigt stort evenemang med ca 400 separata utställare som var och en visade upp sina alster. Det var länge sen jag deltog vid utställning. Sista var innan coviden slog till. Så det kändes riktigt kul att få vara med igen. Vi körde långa pass, långt inpå natten, men det är ju lite grejen med Konstnatta. Och besök fick vi. En härlig blandning av människor, och det blev många intressanta samtal. Ett kul möte var när en kollega kom och hennes sambo var med. Det visade sig vara en gammal klasskamrat till mig från högstadiet. Har bara träffat honom en gång sen vi slutade nian 1976. Så det var riktigt roligt!

På utställningen visade jag både macrobilder från trädgården och kossebilder. Tänkte att Falköping hör ju till de kotätaste delarna av Sverige så det kändes passande. Jag lägger bilderna här nedan: Klicka på dem så kan du bläddra.

Nu får vi hoppas att jag orkar hålla liv i denna bloggen, så kom med hejarop så blir det lättare 🙂

/ Lena

4 reaktioner till “Konstnatta i Falköping 2023

  1. Superfina bilder! Ko-bilderna är magiska med vacker och härligt lantlig känsla.
    Spännande med utställning! Många gånger mycket jobb innan men oftast ger det så mycket tillbaka. Jag har många gånger haft samma tankar som dig och fortsätter vela hit och dit. Många gånger känns det som att blogg-världen håller på att dö ut men å andra sidan så känns varken fb eller Insta som någon bra plattform i längden. Precis som du skriver, så bloggen är ju något man äger själv och kan därför själv avgöra om man vill behålla den eller radera allt. Det är svårt, men egentligen känns bloggen mer personlig och trevligare att besöka så jag tycker absolut att du ska göra ett försök och ge den en chans.

Lämna en kommentar