Sommar?

20170828_095416-01

Ja, sommar, var tog du vägen? Första delen på sommaren var bara sorg för mig. Andra delen av semestern som avslutades i söndags var betydligt bättre. Både väderleksmässigt och måendemässigt. Vi åkte bort några dagar och det gjorde susen. Byta miljö är så bra, man får se och tänka på nåt helt annat än det hemma. Vi var i Halmstad och gosade med barnbarnet och sen vidare till Skåne. Blev även en dagstur till Köpenhamn. där var det kulturkalas med musik och annat kul lite varstans. Och jag hade bara lilla kameran med mig, som så ofta nu när vi reser. Tycker den stora är för tung att ha med, och sen är det ju en utmaning att vara begränsad också. Jag har en liten Panasonic Lumix GM5, en pytteliten systemkamera med två olika objektiv. Ett litet zoom och ett fast 20 mm. Det sistnämnda är grymt bra, ljusstarkt och blir en fin bokeh. Sen har kameran wifi också, lite kul att ladda upp bilderna i mobilen och redigera i snapseed. Så det blev mycket landskap och lite streetphoto denna gång i Danmark. Blir dock inga streetbilder här denna gång, endast lite Skånelandskap, allt redigerat i snapseed. Och så lite macrobilder från mitt varv i trädgård och runt lagårn, som vanligt 🙂 Den rundan är bra, alldeles lagom.

20170827_133353-01-01

20170827_144812-02

Den stora kameran har då vilat lite, har liksom inte haft tiden och lusten. Men den kommer ju tillbaka, det vet jag. Och nu i november ska jag stå på stora scen minsann på Naturfotofestivalen i Vårgårda och visa bilder. Så lite nytt vill jag ha, men det hinns med. Jag är en i gruppen som under en timme visar bilder i det som kallas 20×20. Ska bli så kul, och en ära för mig att få vara med!

IMG_6256 (kopia)

IMG_6294 (kopia)

IMG_5919 (kopia)

IMG_6565

IMG_6568

IMG_6625 (kopia)

IMG_6651

IMG_6669

IMG_6686

IMG_6695

IMG_6751

I morgon plockar jag ner min koutställning jag har haft på Gäsene mejeri i sommar. De ville ha den en månad extra och det var ju faktiskt jättekul! Får se vad jag hittar på mer i det temat, har lite tankar 🙂

Ha det gott!

/ Lena

6 thoughts on “Sommar?

  1. Fantastiskt vackra sommarbilder! Vattendropparna är otroligt vackra.

    Jag tar alltid med mig den stora kameran när jag är på resande fot men jag väntar med redigeringen tills jag är tillbaka och har landat i vardagen igen. Det här med Wifi låter smidigt!

Kommentera

