KO

IMG_3808

Dagarna går och allt som hänt bearbetas i mitt huvud. Det tar mycket mer energi än jag någonsin kunde ana, så man får kämpa för att inte falla. Att ha något att göra är bra, då tvingas man tänka på annat. Och att ha en fin familj betyder oerhört mycket ❤

Jag har haft vernissage på en utställning med mestadels kobilder. Bilderna hänger på Gäsene Mejeri, ett lokalt mejeri som producerar jättegoda ostar, konsumtionsmjölk och grädde. Mina kobilder passar så bra in i deras cafédel. I går var det som sagt  vernissage och jag träffade många besökare. Många kommer till mejeriet för att köpa ost och annat samt för att fika. Det finns en butik där man köper deras varor över disk. Ett populärt ställe, så har ni vägarna förbi så titta in!

Dagen började med sol, frampå dagen kom regn och åska, men det var övergående. Senare på kvällen när jag kommit hem började det hagla. Jag har aldrig sett så stora hagel förut, de största var nog bortåt två centimeter. Som ni förstår slog det sönder en hel del i trädgården, djuren blev livrädda och gömde sig under träden. När allt var över var det vitt på backen som efter ett snöfall och det blev på kort stund 9 grader, så det blev riktigt kallt. Och med kylan kom dimman, en fantastisk dimma och ett magiskt ljus. Vi satte oss i bilen och åkte runt i bygden, det var så fint! Och så fick jag fotat kossor i dimma, som jag gillar så mycket. Klockan blev halv 11 innan vi var hemma så då var det gott med lite kalvdans och lingonsylt . Kalvdansen köpte jag med mig hem från mejeriet. Idag har jag beskådat skadorna efter haglet, och det är ingen rolig syn. Får hoppas att det mesta hämtar sig igen.

Så ikväll bjuder jag på kobilder i dimma. Kan se lite oskarpa ut, men dimman gör ju att det ser ut så.

IMG_3728 (kopia)
Grå dimma
IMG_3758 (kopia)
På rad
IMG_3763 (kopia)
Tittar
IMG_3813 (kopia)
Gänget
IMG_3853 (kopia)
Utsikt över Tarsled
IMG_3867 (kopia)
Soldimma
IMG_3875 (kopia)
Solnedgång
IMG_3887 (kopia)
Ensilageberg
IMG_3910 (kopia)
I skogen
IMG_3938 (kopia)
Under trädet
IMG_3953 (kopia)
Åskådare

Ha det gott alla!

Lena

10 thoughts on “KO

Kommentera

