På rätt kurs

 

IMG_0335 (kopia)

Ja, det blev rätt kurs för mig i helgen som var. Workshop och macrofotokurs med Anna Ulmestrand  och Zoom fotoresor i Göteborg. Vi var 14 stycken tappra fotografer från Sverige och Norge som tillbringade två dagar i Botaniska Trädgården i Göteborg. En park som under lördagen var full med soltörstande människor, då det blev årets hittills varmaste dag. Så vi kämpade på i solen , värmen och vimlet. Tidvis med konstiga blickar och en eller annan suck när man låg mitt i vägen. För ligger på marken, det gör man ofta vid macrofoto. På kvällen blev det redigering varvat med teori och som avslutning en god middag och gott att dricka. Samt trevlig samvaro förstås, och goda skratt åt en stackars snäcka som förirrat sig in i en av deltagarnas sallad 🙂 Den blev utburen i gräset där den passade bättre tyckte vi. Sen blev en natts god sömn och så på det igen nästa dag. Då var det betydligt blåsigare och kallare och helt andra förhållande att fota. Men det är lärorikt, och vi fick andra typer av bilder till eftermiddagens uppgifter och redigering.

Så nu har jag mängder av bilder att gå igenom. Det tar sin lilla tid, men den som spar han har som det heter. Kurerar mig fortfarande från förkylning och efterhängsen hosta, så då kan jag greja lite då och då med bilder. Ingen körsång för mig denna veckan heller med andra ord. Lite trist det med, men jag är rädd om halsen, har pressat stämbanden för hårt förut och vill inte slita mer nu. Det blir bra så småningom.

Så nu bjuder jag på ett urval av helgens resultat. För bästa resultat: Klicka på första bilden nedan, så öppnas galleriet och du bläddrar med pilarna. 

Ha det gott!

Lena

6 thoughts on “På rätt kurs

Kommentera

