Tungt

IMG_9273 (kopia)
Det är skimmer i molnen och glitter i sjön…

Denna helgen går till historien som en riktigt tung och sorgsen helg. Jag tänker på terrordådet i Stockholm i fredags förstås. Blir så ledsen när jag tänker på alla drabbade och deras familjer, samtidigt som jag är oerhört tacksam att mina kära är trygga. Och jag blir man varm i hjärtat av alla goda människor som gjort sitt yttersta för att hjälpa i denna stund. Polis, räddningstjänst, sjukhuspersonal, kyrkan, samhällets krisorganisation, privatpersoner. Tittade på kärleksmanifestationen på tv, vi tände ett ljus och var med från soffan. Tillsammans med alla andra är vi starka, så är det.

Naturen har i såna här stunder en läkande kraft. Man hittar så många symboler på att ljuset övervinner mörkret, särskilt nu på våren när allt spirar. Det finns hopp ❤

Så nu blir det bara bilder, inga fler ord.

Var rädda om varandra!

 

3 thoughts on “Tungt

Kommentera

