VÅR!!!

IMG_8270

Jisses, nu är det evigheter sen jag skrev något här. Har varit total fotoöken, inget roligt att fota, kass väder, för mycket att göra….

Men kul saker har det varit som jag har gjort. Jag har haft en utställning på Fokus Herrljunga  sen jul. I nästa vecka plockas den ner. Det har varit lyckat må jag säga, många kontakter, sålda bilder och en sporre att göra mer. Har idéer som jag ska jobba vidare med i projektform tänker jag. Återkommer om det senare. Och är det någon därute som vill ha mina bilder hängande ett tag så hör av er, jag är öppen för förslag.

Jag har varit och visat bilder igen i en bygdegård i kommunen. Det är jättekul att visa och berätta om hur jag tänker när jag fotar. Och så får man frågor och det blir en dialog med publiken, sånt gillar jag!

Det som är mindre roligt är att Trafikverket har börjat ta markprover inför bygget av två förbigångsspår alldeles utanför huset. Alltså, jag bävar för den dag vi får veta hur det blir….I maj ska vi få besked, magkänslan säger att det inte blir något bra besked vi får….Ibland blir jag bara ledsen och har lust att gråta för detta.

Det roligaste kommer nu: Vi har fått vårat första barnbarn! En liten underbar kille som heter Noah och som har tagit oss med storm. Så mycket kärlek i ett litet liv! Underbart, och tanken på honom gör allt annat lättare.

Idag kom våren också, en underbar dag med fågelkvitter, knoppande krokus och snödroppar, porlande bäckar och sol som värmde gott. Till och med tvätten blev nästan torr ute idag. Finns det nåt härligare än handdukar och lakan som torkat ute? Doftar härligt! Så här kommer lite vårbilder!

Bilderna kommer bättre till sin rätt om du klickar upp dem, så klicka på första bilden som öppnas galleriet och du bläddrar med pilarna! 

Ha det gott mina vänner!

/Lena

Det här inlägget postades i Vår, Vinter och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till VÅR!!!

  1. vever02 skriver:

    They are wonderful your spring photos.
    I love them, especially snowdrops ….
    Have a good Sunday!

  2. Iréne skriver:

    Snyggt jobbat som vanligt. Hoppas att ni slipper järnvägen ! Ha de gôtt!

  3. Minton skriver:

    Underbara bilder

  4. eanitabakken skriver:

    Så nydelige bilder Lena😊

Kommentera

