Kyla och värme

img_7637-kopia

Vinterträd

img_7615

Japp, så blev det lite kyla till slut. Och bra fotoljus ute, så det fick bli en liten runda i går på förmiddagen. Is fascinerar mig, blir himla läckra mönster i vattenpölar och små vattendrag när det fryser på. Några vattenpölar stod dock inte att finna hemma bakom lagårn där jag tillbringar mycket tid annars, så jag drog till skogs och till Remmene skjutfält. Där hittade jag is i en bäck och blev fast där en bra stund. Ingen kom denna gång, men när jag kryper eller står huvudstupa ner i ett dike har jag  fått många att stanna och fråga om det hänt något. Denna gång var jag helt ensam.

img_7691

Isen

 

 

img_7656-kopia

Grinchen

img_7625

Isblomma

Ett av våra gamla fönster i huset får fina frostrosor när det är kallt, och de är alldeles unika varje gång, som fina brokadbroderier tycker jag. Har många bilder på det, men det blir nya varje gång ändå. Har lekt med några av dem i Color efecs pro för skojs skull 🙂

img_7583-kopiaimg_7577-kopiaimg_7572-kopiaimg_7569-kopia

Eftermiddagen spenderades i Horla, en by i grannkommunen Vårgårda. Jag var inbjuden att visa mina bilder och berätta om mitt fotograferande. Jättekul att få komma ut och visa tycker jag.  Vi var i hembygdsgården, en gammal charmig skola med mycket charm och många bevarade detaljer från förr.Man hade eldat i kaminen för att få värme, samt hade värmefläktar igång. Det resulterade i att en propp gick . Som tur var hade jag precis visat färdigt mina bilder. Men tack vare att det fanns en massa levande ljus på borden kunde vi fika ändå utan att det blev kolsvart, och man lyckades byta proppen innan jag åkte hem. Tack för att jag fick komma, tycker det var riktigt trevligt!

Så är det någon som vill att jag kommer och visar bilder så hojta till! Kommer gärna om det inte är alltför långt att åka.

ha en fin helg!

/ Lena

 

 

 

Det här inlägget postades i Vinter och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Kyla och värme

  1. Lena skriver:

    Is och frostrosor är helt klart spännande och roliga motiv, alltid lika vackra att se på som glädjefulla att fotografera. Grinchen är underbar med sitt arga uttryck och skägg!

  2. Minton skriver:

    Så vackra bilder.

Kommentera

