Fotohelg

14939976_10154726971031942_4788240613369697185_o
Från vänster: Inger Palo 2 bilder, Lena Martinsson 2 bilder, Mia Olovsdotter 2 bilder.

 

Denna helgen gick Naturfotofestivalen I Vårgårda av stapeln för 34 gången. Ett stort arrangemang med massor av fotografer, massor av bilder, massor av fotoprylar och massor av roliga möten och utbyten av idéer. Väderleken var väl inte något som gillades av någon. Iskallt regn som övergick i snöslask som sedan blev snö med förrädiskt hala vägar. Men det var varmt och mysigt inne i Kulturen där alla bildföredragen hölls, och även i sporthallen där mässan och utställningen var. Några direkta bilder från detta har jag inte, blev mest mobilfoton, men kika gärna in på Vårgårda Fotoklubbs hemsida, så får ni lite mer att kika på.

Förra helgen fick jag dock en stund med kameran. Tog min sedvanliga runda runt lagårn hemma. Lite is i vattenpölarna fanns det, och droppar och blingbling i gräset, vissna ormbunkar, sista maskrosen för i år. En timme med det och jag kände mig nöjd och glad. Denna tiden på året är ju lite motivfattigt för mig, men fryser det på blir det bilder på ismönster och lite annat och det blir så bra så 🙂

Nu är jag fullmatad med inspiration från helgen, och vill gärna ha väder som funkar, så jag kan testa lite nytt av det jag sett.

img_6885_1-kopia

img_6753

img_6860

img_6854

img_6848

img_6844

img_6822

img_6918

img_6806

img_6775

Ha det gott!

Lena

 

 

 

 

8 thoughts on “Fotohelg

    1. Thank you so mutch! I don’t like the dark days this time of year. So the few days with sun is so very important, both for photography but also for the feelgood. But soon the spring comes back again.
      /Lena

  1. Härligt vackra bilder som vanligt. Kändes så ledsamt att vi inte kunde komma till Vårgårda i år. Ibland vill inte schemat klicka men så är det. Dessvärre kan vi inte besöka Naturfotodagen här hemma i Västerås heller i februari men vi håller utkik och ser fram emot andra tillställningar. Ha det gott!

Kommentera

