En underbar helg

img_5671-kopia

Denna helgen har varit en av de bästa hittills i år, i alla fall fotomässigt för min del. Alltså, jag är så tacksam att jag bor där jag bor, naturen runt knuten, fina kossor i hagarna alldeles utanför husknuten. Att gå upp väldigt tidigt och möta solens uppgång har jag ju gjort förut, och minst ett besök i kohagen när solen går upp en kall och klar septembermorgon brukar jag också försöka göra varje år. I lördags var det dags igen, vädret var helt på min sida vet ni 🙂 Lite frost i gräset i skuggiga partier, dimma som böljar fram lågt över gräsvallen, jag hör tranor som trumpetar och de kommer sakta flygande över mitt huvud på väg till maderna där de tillbringar dagarna. Två ungar har de i år, de är lika stora som sina föräldrar nu. Och så våra fina kvigor som en smäck i allt detta. Ja, ni fattar, hjärtat tog glädjeskutt när jag såg det. Och i gräset fanns det massor av blingbling också, och vackra spindelnät fulla med daggdroppar. Ja, jisses vilken morgon det blev.

Idag blev det en liten söndagsroadtrip som det  kära gamla par vi är jag och maken haha. Vi åkte först till Hol, tog vägen över Alingsås, Skogsbygden, Nårunga, Ornunga, Vesene och till slut hamnade vi i Jällby. Från den vackra byn kommer min mans släkt. Vi gjorde ett besök till Jällby kyrka, det sötaste lilla kyrka som finns. I en hage en bit därifrån betade en flock kossor och kalvar. Vi tog oss dit, och i en superfin hage hälsade vi på kossorna. De har en massa gamla ekar omkring sig, och tankarna går ju till Ferdinand med en gång med sin korkek. Som av en händelse hade jag kameran med mig…Vilken tur 🙂

Så varsågoda: Så här har jag det! Och som sagt, man kan inte var annat än Tacksam över det!

Klicka på första bilden nedan,  så öppnas galleriet och du bläddrar med pilarna! 

/ Lena

14 thoughts on “En underbar helg

  1. Underbart fina bilder, alldeles magiskt ljus och färger – och kor är ju så fina!

    Svar: Hej! Nej det är ju inte det, jag bodde där förut. Hoppas du får se samt fånga det en vacker dag!

    1. Tack så mycket! Det är lika roligt att fota kossor som att fota macro, som jag gör mest. Har precis tryckt upp nästa års kalender med kossebilden. Den blev jättefin! /Lena

Kommentera

