Bilder och Färger

img_5140-kopia
Transparent manet

Jag var i Tanumstrand förra helgen. Vi hade körhelg med kören jag sjunger i, en intensiv helg. Kameran tog jag med mig i hopp om att få en fin soluppgång eller något annat spännande. Lördag morgon ringde klockan tidigt, jag gick upp, kikade ut genom fönstret och konstaterade att det var mulet. Jaha, så blev det med den soluppgången. Morgonen därpå var jag inte lika morgonpigg så jag hoppade över den tidiga fototuren. Men då var det fint väder, och daggvått. Så macrot kom fram och det blev lite bilder i ljungen som växte utanför stugan något senare. Lite brännmaneter hade också flutit i land så de blev också avporträtterade. De var i olika tillstånd av förruttnelse, men det blev rätt läckert när de var lite genomskinliga, och solen lyste på dem. Jag dras till det färgrika i naturen. Gillar det mycket. Det kanske inte faller alla i smaken, men jag gillar det och fotar för min egen skull först och främst.

img_5197
Ljung i Tanumstrand

Annars har det inte blivit så värst mycket fotande, inte i mina ögon i alla fall. Kanske andra tycker något annat 🙂  Men ibland räcker inte tiden till, och vissa dagar har jag ingen lust. Tur att jag inte lever på foto, då skulle jag vara rätt fattig nu. Och att tvingas prestera verkar inte heller kul. Jag ska försöka göra något med de bilder jag har istället nu, en kalender med kossebilder och en med makrobilder blir det. En liten utställning i oktober ska det fixas bilder till också.Vet inte riktigt vilka bilder jag ska välja ut än, har en tanke, men vi får se 🙂  Så det blir nog bra det här ändå. Och som jag sagt förut, macrofoto kräver inga långa resor, trädgården och närmsta dike passar utmärkt 🙂

Klicka på första bilden nedan, så öppnas galleriet och du bläddrar med pilarna.

Nu drar snart fotomässan i Vårgårda igång. Tiden går fort till Allhelgonahelgen när Vårgårda fotoklubb anordnar sin fina naturfotofestival. Följ länken så hittar ni all information ni behöver. Och kom och besök oss i Vårgårda vet jag!

Önskar er en fin kommande vecka!

/ Lena

 

10 thoughts on “Bilder och Färger

Kommentera

