Sommartider, Hej, hej!

IMG_2618 (kopia)

I morgon börjar jag jobba igen efter tre veckors semester. Herregud, vart tog de tre veckorna vägen?? Och klockan ska ställas på 06:00 igen, hur ska det gå?

Jag brukar försöka att inte planera för mycket inför ledigheter. Tiden går så rysligt fort, och planerar man för mycket att göra ditten och datten, blir man bara stressad och besviken att inte ha fått gjort hälften.

Men det har blivit en del arbete i trädgården, men det finns mer att göra där. Sen har vi varit i Halmstad, prickade in några riktigt varma och goa dagar. En dag på Dyrön hann vi också med. Sonen har varit på besök i två omgångar, härligt att få rå om lite.  Nu ska jag jobba två veckor, sen väntar ytterligare två veckors ledighet. Jisses, vad jag unnar mig i år 🙂

Sen har jag fotat lite också, eller egentligen en hel del om man tittar i datorn på alla bilder jag samlat på mig. Många är inte rörda än, det väntar jag med till senare.

Jag har haft glädjen att bli publicerad i lokaltidningen med bilden på eken, så kul! Och fick dessutom med en bild i Galleri FS på Fotosidan, det gjorde mig jätteglad!

cropped-img_6454.jpg

Och idag fick jag veta att jag fått med en bild i Nordiska Fotoklubben på Facebook, och den bilden kommer att publiceras i deras årsbok för 2016.

IMG_1534 (kopia)

Så roligt att få uppmärksamhet på bilderna och mödan man lägger ned på att få till en bra bild som tilltalar 🙂 Även om inte det är det primära med mitt fotande, så blir man ju alltid glad.

Och idag lyckades jag fota både en flickslända och Sileshår/ Drosera. Båda har stått på önskelistan länge. Övriga bilder är ett urval av semesterbilderna. Gott och blandat med andra ord.

Klicka på första bilden i galleriet nedan, så öppnas galleriet och du bläddrar med pilarna.

Ha det gott!

/ Lena

30 thoughts on “Sommartider, Hej, hej!

  1. Bara att gratulera till väl värda publiceringar 😃👏👏 vackra bilder
    Dom däringa sländorna gäckar mig fortfarande…. Men endera dan…

    1. Tack så mycket! Jag gjorde några tappra men meningslösa försök först att få bild på dem, men de flög bara iväg. Det var inte förrän jag legat på mage ett tag i den blöta mossan, en landade alldeles framför mig som jag fick bilden. Helst ska man väl var autentiska tidig morgon när de fortfarande är lite blöta av dagg, men det får bli en annan gång.
      /Lena

  2. Härliga bilder Lena och grattis till all fin publicering. Den är du väl värd.
    Och vad roligt du hittade sileshår.
    Ja vart tog dessa tre veckor vägen.
    Det kan man undra. Men man är rätt nöjd tycker jag. Ska försöka intala mig det imorgon bitti också när klockan ringer 😜
    Kram Camilla

    1. Tack så mycket! Känns riktigt roligt! Och tänk, sileshårenwfanns fanns ju där mitt framför näsan på ett ställe där jag fotat många gånger. Men de gångerna har jag väl glömt ögonen hemma eller nåt, har inte sett dem förut☺ Det blir fler besök, och fler bilder på flicksländan också. Tidig morgon när de är dags åta blir nog bra. Nu får vi kämpa oss upp i morgon bitti! Ha det gott!
      /Lena

    1. Tack så mycket! Så roligt att du gillar bilderna, det värmer! Du har ju en jättefin blogg med massa fina bilder och bra text! Tycker mycket om att läsa och se bilderna!
      /Lena

  3. Godmorgon! Hur har det gått med väckarklockan? Jag sitter i samma båt och det har varit väldigt jobbigt på morgnarna..idag unnade jag mig att sova 45 min till..😊😊😊 Alltid lika trevligt att se dina bilder…jättefina….Ha de så bra..snart är det helg igen..

  4. Vackra foton! Välförtjänta utnämningar. Grattis! Jag har redan en tid beundrat dina bilder på NF sidan, så det var roligt att hitta den här bloggen.

  5. Härligt vackra bilder och stort Grattis till publiceringarna! Hoppas det gick bra att komma upp och iväg till jobbet. Nu har vi snart en vacker höst att se fram emot. En höst med förhoppningsvis klart och fint väder så det kan få bli många fotorundor. 🙂

Kommentera

