Kärlek

Man kan inte annat än att var kär i naturen nu när det är så fantastiskt vackert ute. Idag har jag återigen frossat i ett hav av lupiner, eller rättare sagt en bukett. Men med makrot blir det ett hav av former och färger som jag bara älskar. Och så doften på det: Kryddig härlig doft att stoppa in näsan i och njuta av.IMG_9446

Det är så himla häftigt vet ni, att vara makrofotograf, även om jag fotar annat också. Men att försvinna in i makrovärlden är grymt, har ni inte testat så gör det. jag lovar att ni blir förtjusta!

IMG_9411

IMG_9432

Det finns ju förstås annat än Lupiner att fota. Kirskålen som alla hatar utom jag verkar det som, har börjat blomma, och där har jag också snokat runt med min kamera.

IMG_8812 (1) (kopia)

Och gräset växer så det knakar, det kan man också fota med makroobjektivet.

IMG_9204

IMG_9209

Och grannens fina förädlade syren som blommar lite senare än den vanliga är bara ljuvlig i sin färg och doft. Går givetvis finfint att fota också.

IMG_8704

Och sist men inte minst: Mina fina Nävor som börjat blomma också. De har en härlig färg och ståndare och pistiller är färggranna de med. Me Like 🙂

IMG_9150

IMG_9144

Så ni förstår, nu har jag liksom fullt upp att hinna fota på lediga stunder. Det blir oftast avslutningen på dagen, efter jobb och vardagssysslor. Eller tidig morgon, innan solen har gått upp helt och det fortfarande är fint ljus som inte är för hårt. Men jag älskar min hobby och att få uppleva allt vackert på riktigt nära håll.

Jag önskar er alla en fin Nationaldag i morgon, och en fortsatt fin vecka.

/ Lena

 

19 thoughts on “Kärlek

  1. Ja macrovärlden är fantastisk, när jag får råd ska jag absolut köpa ett objektiv och pröva på det hela. Älskar ju gräs, så de bilderna är mina klara favoriter även om jag gillar de övriga bilderna också. Ha en fin nationaldag du också!

    1. Tack så mycket! Ett billigare alternativ till macroobjektiv är mellanringar. Det började jag med innan jag köpte första macrot. Och det funkar fint till många objektiv.
      /Lena

  2. Fantastiska bilder! Kan bara känna igen mig i din beskrivning av makrofotografering. Det är som att komma i trans eller liknande. Man försvinner in i en helt annan värld. Det måste upplevas 🙂 Trevlig helg.

  3. Your photographs are beautiful! I am visiting from Saturday Show Off blog party. Love your beautiful flowers!

  4. Åh vilka fina bilder! Det var flera år sedan jag fotograferade macro…. Nu blev man allt lite sugen och inspirerad 😀

    Svar: Tack Lena! Vad roligt att höra att du tycker om mina bilder och min blogg, du är varmt välkommen!

Kommentera

