Dagar

IMG_8306

IMG_7728

Idag är det Mors dag. Den firas på olika sätt olika år. I år har det varit goa samtal i telefon med barnen, jag har varit hemma hos mina föräldrar och gratulerat min lilla mamma som börjar bli gammal och lite svag. Hon fick två röda fina pelargoner som hon kan ha i köksfönstret. Där ser hon dem bra från sin rullstol som hon numera måste använda. Vi fick en bra pratstund också, om saker som hände när hon var liten, och som sitter knivskarpt i minnet. De känns viktiga de där stunderna,även om  de  inte alltid blir  så långa.

IMG_7845

Förra helgen tillbringades i Halmstad, där det blev sommar i ett nafs, och vi gick på stranden och kände doften av tång . En trädgårdsmässa i Margretetorp besöktes också. Och bilen blev full med nya plantor. Och vi såg fina planeringar med rysligt vackra tulpaner, som var på väg att blomma över. Men allt äger ju en skönhet, även det som är visset, eller hur ?

IMG_7873

IMG_7975

IMG_7970_1

IMG_8439

IMG_8441

IMG_7754

IMG_7793

Önskar er alla en fin vecka!

/ Lena

 

 

10 thoughts on “Dagar

  1. Väldigt vackra bilder. Tyckte lite extra om de vita små blommorna och stenarna vid vattnet. Jaa det där med mors dag ja… inte alltid lätt att få till om man bor med stora avstånd.

  2. Så fantastiskt ljuva bilder av vår vackra natur. Dessa högtidsdagar är inte alltid helt enkla… jag åkte till graven med en bukett rosor och kommer för all framtid att sakna just det du kunde göra… Att hälsa på ”gamla” mamma men tyvärr blev min mamma inte gammal så dessa dagar kan det kännas lite tungt. Men jag kunde kika in här och få njuta av dina vackra bilder istället… Ha det gott!

    1. Tusen tack! Ja, livet blir ju inte alltid som man tänkt, så jag förstår om det känns tungt. Men är mina bilder lite tröst blir jag glad i hjärtat ska du veta. Ha det gott du med ❤

Kommentera

