Vårjakt

IMG_7178
Snart överblommad

Efter ett tag med riktigt varmt och skönt väder, så kom då det förväntade bakslaget. Kallt som attan, regn och blåst. Så det blev till att sätta på värmen på pannan igen, och klä sig ordentligt. Men så är det ju nästan alltid, och värmen kommer tillbaka.

IMG_7208

Jag bestämde mig iallafall för att leta efter vår/försommartecken i skogen idag. Först blev jag förföljd av två vildvittror minsann 🙂 De lät ganska irriterade, så jag gick vidare. Upp till mina ängar, där det alltid finns något att fota.

IMG_7251
Trapetskonstnär

 

IMG_7262
En bland många

Sen gick jag vidare mot våra beteshagar. Gubben höll på att släppa ut lite djur så jag fick vara staketvakt medan han hämtade nästa lass. Så nu är det bara en grupp kvar inne. Småkvigorna som vi hoppas få ut senare i veckan. Det är så gott att se dem ute på bete. Bättre utsikt från fönstret kan man inte ha 🙂

IMG_7386
De stora flickorna

 

IMG_7422
Luktar hellre på blommorna

Medan jag var staketvakt gick jag runt och strosade lite. Det börjar bli en härlig grön färg på allt som växer nu, så det blev några bilder.

IMG_7313IMG_7444IMG_7369IMG_7346IMG_7282

Och det sista jag hittade innan jag gick hem, var en liten liljekonvalj. Det dröjer inte länge innan de blommar, men dess härliga doft!

IMG_7459

Önskar er alla en fin vecka!

/ Lena

9 thoughts on “Vårjakt

  1. Denna ljuvliga grönskan som är nu, så fint du fångat den och kossorna uti hagen. Såg också att konvaljerna är på väg häromdagen.

  2. Så fantastiskt vackert du fångat våren trots att vädret mer visar på höstrusk och kyla… Och så många minnen jag får fram när jag läser om koutsläpp. Jag har nämligen bott på gård tillsammans med mitt ex under ca 20 år. Kan ofta sakna mycket från den tiden men livet ändrar sig och nu har jag ett nytt och spännande liv och lever på fina minnen. Tack för finfina bilder och vacker text.

    1. Tack så mycket! Härligt att det väcker goda minnen. Det är en fin känsla när alla djur är ute, och dessutom att betessläppet gått bra och alla håller sig i hagen och inte utanför. Nu satsar vi för ensilageskörd och så småningom lite ledigt.

Kommentera

