Botaniska trädgården

IMG_6503
Tulpan 

Idag har jag varit i Göteborg, staden där jag föddes för en massa år sedan. Jag, Inger Palo och min son Daniel började med att besöka Biofotos fina utställning på Scandinavian Photo i Mölndal. Därefter åkte jag och Daniel till Botaniska. Där har jag inte varit sen jag var liten, så det blev ett kärt återmöte. Grymt varmt, grymt mycket folk som tillbringade första sommardagen där. Men vi fick till lite bilder iallafall.  Och så fick vi se Botaniskas egen inhyrda pollinerare 🙂 Och en nallebjörn i växthuset!  Färggrant och fint var det.Jag kan absolut tänka mig fler besök dit i sommar, där finns mycket fint att njuta av. Trevlig helg mina vänner!

Klicka på första bilder nedan, så öppnas galleriet och du bläddrar med pilarna!

 

12 thoughts on “Botaniska trädgården

    1. Thank you! Yes, now the spring has arrived, and today also the summer. It has been a warm and sunny day, and I hope there will be more days like today. I wish you a nice week as well.
      /Lena

Kommentera

