Plikter och nöjen

IMG_6019
Sakura 2016

Idag har jag äntligen skickat in min deklaration. Det som är så lätt nu för tiden, men ändå hänger man på målsnöret. Varför är det så? Antar att fler känner igen sig? Ja, ja, nu är det gjort, och ett helt år till nästa gång..

Och så  har jag nästan skrämt två personer igen, i min iver att fota på marken. Jag reste mig dock upp när de kom, de hade en stor hund med sig som kanske inte skulle fatta vad som låg på alla fyra på stigen. Och så kom då den klassiska frågan: Vad gör du??? Äh, jag är makrofotograf, fotar på riktigt nära håll..Ah, ok, det är såna där bilder som blir så där häftiga va?? Japp, stämmer! Jaha, Ja Lycka till, ha en trevlig dag!, sa de och gick vidare. Trevliga människor 🙂

IMG_6086
Svalörten och baggen

Egentligen skulle jag behövt vara hemma och greja, men vädret var ju bara så underbart, och de japanska körsbärsträden var jag inte riktigt klar med kände jag. Så en snabb tur dit blev det, bara för att konstatera att på en vecka har de nästan blommat över. Eller lite åldersfläckar hade de iallafall, men även ålderdom är vackert.

IMG_6063
Rosa romantiska drömmar

Sen åkte jag till kvarnen i Herrljunga, i hopp om att få lite fina bilder med vattenblänk. Lite väl soligt kanske, så jag fick leta skuggiga lägen.

IMG_6093
Vissnande

Där växer svalört, vitsippor och scilla. Jag såg att man hade slängt trädgårdsavfall, så det är väl därifrån scillorna kommer kan jag tro. De matchade svalörten så fint. Och så kunde jag leka lite med kameran också, vattenreflexer är alltid roligt.

Klicka på första bilden, så öppnas galleriet och du bläddrar med pilarna.

Så detta blev min söndag, denna första maj, som kom med värme och sol!

/ Lena

7 thoughts on “Plikter och nöjen

  1. Ja, det är många som undrar vad man pysslar med ända tills de ser kameran 😉 Vilken plug-in använder du till bildspelen? Jag provar och provar och hittar inget jag gillar riktigt, men ditt verkar bra.

    1. Hej Anna! Jag har ju en wordpress.comsida, där kan man välja att göra bildspel från galleriet med bilder. Man kan ju välja om man vill visa bilderna en och en också.Så det är ingen särskild plugin.
      / Lena

  2. They are very beautiful your photos, I like
    blur, it gives them softness.
    Congratulations to the photographer.
    I wish you a nice week.

Kommentera

