Vårjobb

IMG_5529_1
Vit dröm

Jag har precis jobbat färdigt med ett bildspel som ska visas på måndag på Kinna Fotoklubb. Ska bli så roligt att få komma dit och visa mina bilder och prata om det jag tycker så mycket om. Hoppas kunna inspirera dem till att krypa ner på backen och utforska den lilla världen.

Denna bildvisningen bokades redan i höstas, då jag tyvärr fick lämna återbud, så jag har haft väldigt gott om tid på mig. Men så tänker jag att jag ville ha med lite nya bilder, och vintern är ju som den är ur makrofotosynpunkt…. Så det är först nu jag har lagt till lite nytt och slutfört jobbet. Skulle ju kanske kunnat börja liiite tidigare, men disciplin saknas ju. Och så ska jag bara göra det och det och det…Och så är man ute i sista sekund igen. Ja, ja, det gick ju bra ändå 🙂

IMG_5533
Sippa vid vårbäckens vattenglitter

Nu har jag också fått fota vitsippor igen! Man blir som barn i en godisbutik när de kommer. Och så börjar de japanska körsbärsträden blomma så smått även i Herrljunga. Nån vecka till bara så är de i full blomning. Men jag kunde inte hålla mig idag, så kameran fick följa med när jag åkte till affären. Ett snabbt stopp blev det, i stark sol och blåst. Men nån bild blev det. Och i affären hade de Rhododendronbuskar i blomstället, så en sån fick följa med hem, fast det bara var mjölk jag skulle köpa…En mörk rosa ska det bli, längtar till den börjar blomma, då ska den utsättas för kameran minsann 🙂

Och så blev det ett obligatoriskt besök i grannens trädgård. Scillan blommar fortfarande, och med lite begynnande pioner som bakgrund blev det läckra färgkombinationer. Gillar verkligen min granne och hennes trädgård 🙂

Resten av bilderna visas i galleriet. Klicka på första bilden och bläddra sen med pilarna.

En fortsatt fin helg önskar jag er!

Lena

8 thoughts on “Vårjobb

Kommentera

