Is

IMG_4126
Grön

Det blir inte så mycket foto just nu, har inte riktigt tiden till det. Men jag tar ändå med kameran på mina rundor i skogen, ifall något lämpligt dyker upp. Jag har en runda i skogen som är 5,5 km. Idag tog den 1,5 timme 🙂 Blev lite stopp vid en bäck och några vattenpölar som frusit till is. Så något vidare tempo med tanke på att tanten behöver motion blev det ju inte…Men jag fick övat lite smidighet i alla fall. Det är sååå lätt att komma ner på marken, liggandes i konstiga positioner för att få till en bild. Värre blir det när hon ska upp igen, jisses….Ibland tänker jag att det går nog inte, jag kommer nog inte upp igen. Men jag kan ju inte sitta där och vänta tills någon kommer och hjälper mig, då får jag vänta länge. I och för sig skulle jag nog bjuda på några goa skratt, men se det tänker jag inte! Så stånk och pust, och så till slut står hon upp igen 🙂

Så jag bjuder på dagens strapatser ikväll, plus några bilder från en tidigare tur.

Önskar er en fin vecka!

/ Lena

IMG_4159
Ispiggar
IMG_4199
Bäcken
IMG_4185
Vatten
IMG_4197
Isvolang
IMG_4136
Björmossan
IMG_3915
Liten
IMG_3959
Isfågel
IMG_4165
Slukhål

13 thoughts on “Is

Kommentera

