Frozen

IMG_2827

Helgen kom och med den kom kylan. Och jag har längtat lite efter den, allt är bättre än regn och rusk. Och så går jag och åker på nåt virus med värk i kroppen och allmänt frusen och risig. Men jag har tvingat mig ut några korta rundor runt knuten med kameran. Väl påpälsad i vintermundering har jag njutit av glittret i gräset och den kyliga klara luften. Vi bor i skogskanten så solen når upp över trädtopparna fram på förmiddagen och dimper ner igen vid halv tretiden, så det blir inte långa stunder om jag bara ska hålla mig runt husen. Men en liten bildskörd blev det, och jag hoppas på fler turer framöver.

IMG_2814

Bilderna är tagna både med mitt lilla Pentaconobjektiv,och med mitt macroobjektiv, Tokina 100mm.

IMG_2885IMG_2744

Med macrot går det skapligt lätt att hitta skärpan, men med Pentaconet är det en utmaning, och jag får oftast tänka att göra bilden på annat sätt. Så det blir lite av varje, men jag gillar båda sätten att fota lika mycket. Ibland känner jag att jag vill ha lite ”lugn och ro” i bilderna och då passar macrot bäst. Med pentaconen blir det lite ”wild and crazy” och det passar bättre vissa dagar.

IMG_2903IMG_2722_2IMG_2710_1IMG_2792IMG_2777IMG_2902IMG_2699IMG_2875IMG_2763

Nu ska jag kurera mig, och önskar er en fin vecka!

/ Lena

10 thoughts on “Frozen

    1. Tack! Nu har vi haft två stormar på en vecka, och massor av regn så det är väldigt vått i markerna. Inbjuder inte till promenader med kameran överhuvud taget. Men det kommer säkert bättre dagar!
      / Lena

  1. Fantastiska bilder. Vackra och spännande. Blir riktigt inspirerad men som du skriver så är det mest regn och rusk… Undrar om det blir någon vinter egentligen. Hellre frost än plask.

Kommentera

