Tiden

Tiden
Tiden

Men ah, vad fort tiden går! Det var ju jättelänge sen jag skrev i bloggen. Men vissa tider på året går det bara inte att få tiden att räcka till. Och jag vet av erfarenhet att det är nödvändigt att dra i bromsen då, inte försöka hinna allt det där som egentligen inte är jätteviktigt, även om det är roligt. Surt kommer efter…Så nu har bloggen fått stå tillbaka, men å andra sidan har jag ju samlat på mig bildmaterial istället. Jag har delvis nytt jobb, har gått en vidareutbildning i Hjärt-lungräddning, är instruktör sedan tidigare, men byggde nu på kunskapen. Det har även varit konsert med kören som har tagit tid, och fotomässan i Vårgårda gick av stapeln för 33 året. Medverkade där med en bild i medlemsutställningen + en bild i utomhusutställningen mitt i Vårgårda , och hade lite uppgifter en av dagarna. Så ni förstår, det där med tiden….men fotat har jag gjort ändå. Min lilla tur runt lagårn tar inte så lång tid, men jag får möjlighet att andas och varva ner.

Kors och tvärs
Kors och tvärs
Glittrande morgongräs
Glittrande morgongräs
Frostig morgon
Frostig morgon

Sommaren har gått över i en rysligt färggrann höst. Några frostnätter tidigt gjorde susen för färgerna. Lika mycket som jag gillar vår och sommar, gillar jag hösten. I allafall om det är fint väder. Det är färgerna jag dras till, att få kika genom kameran och upptäcka alla konstverk som naturen visar genom macrot är fint det! Att måla med kameran och skapa något som jag själv gillar först och främst är det viktigaste. Vi pratade om den en av kvällarna under mässdagarna: Vem fotar vi för egentligen? Och alla vi som samlats innan middagen, två väldigt trevliga och duktiga fotografer från Norge och ett gäng från Sverige, hade samma svar. Det är för oss själva vi fotar. Sen om någon tycker om det vi gör, är bara bonus. Vi pratade även om ”kill your darlings” och Less is more”. Bra budskap som tål att tänka på och jobba med. På fotomässan är mötena med andra fotografer så himla givande, man delar erfarenhet och får så mycket tankar och inspiration. Vi får se om något går in i min skalle och fastnar 🙂

Så för att göra det jag har skrivit: Idag blir ett ett fåtal bilder från min fina höst runt lagårn!

Gyllene
Gyllene
Linjer
Linjer
Stammen
Stammen

See you!

/ Lena

9 thoughts on “Tiden

  1. Underbara bilder från den vackra hösten som sakteliga går mot vinter. Nu finns det inte mycket löv kvar på träden här hemma. Kloka ord och tankar. Stämmer mycket in på hur jag också tänker och jag känner precis som du att fota gör jag för min egen del och skulle aldrig fota på beställning för då skulle kraven bli för stora och då tappar jag ”min känsla” för att fota. Sambon och jag var på Vårgårda för första gången och som vi uppskattade helgen. Åkte därifrån och var helt tagna av alla föreläsningar och bilder. Nu ser vi fram emot Naturfotodagen här hemma i Västerås. Ha det gott 🙂

    1. Tack så mycket! Fint att flera delar samma tankar. Och kul att du var i Vårgårda! Gillade många föreläsare men den sista med Sandra Bartosha var ju helt magisk.
      Önskar dig en fin vecka.
      /Lena

Kommentera

