Nätverk

Morning glory
Morning glory

Nätverk av olika slag är bra. Men denna gången gäller det inte jobbrelaterade nätverk, utan spindelnät. Är jag inte fyndig 🙂 Jag gillar att fota spindlar, det vet ni sen förut, så tycker ni det är läskigt med dessa kryp ska ni inte titta på bilderna. Eller så utmanar ni er som jag har gjort med min spindelrädsla. Jag tycker fortfarande inte om att få dem på mig, men jag kan komma väldigt nära med kameran, och det är inte illa tycker jag. Och vilka spännande små djur: bygger och bygger. Går det sönder i nätet är de genast där och lagar. Och väntar tålmodigt på sitt byte som de rovdjur de är. Stora fjärilar är ingen konst för en liten spindel. Och tidiga mornar när det har regnat eller är mycket dagg är det magiskt att krypa runt med kameran och njuta av allt blingbling som blir. Det är konstverk vet ni!

Så där värst många tidiga mornar har det dock inte blivit i år. Har varit alldeles för trött för att masa mig ut. Men se, nu när det börjar närma sig höst går ju solen upp lite senare, och då är det inte lika jobbigt. Så några korta rundor har jag fått till. Några av bilderna är fotade med ”fel” vitbalans. Eller om nu nåt kan vara fel, jag gillade den blå färgen, så bilderna får vara såna. Fick lite vattenkänsla av dem. Vag tycker ni om såna bilder, som inte är ”korrekta” enligt läroboken?

Red and green
Red and green
Ett flygande väsen?
Ett flygande väsen?
Pentacon cobweb
Pentacon cobweb
Green wheel
Green wheel
Black spider
Black spider
Nätverksbygge
Nätverksbygge

Ha en fin vecka alla!

/ Lena

13 thoughts on “Nätverk

  1. Jättefina bilder Lena! Och det där med att inte fota efter handboken har jag gjort i flera år😃 till sist gäller hur du vill ha bilden!! Så kör på bara 👍

  2. Fantastiska bilder!! Jag håller absolut med dig vad gäller ”fotoregler”… Jag har tyvärr gått ur vissa forum pga alla ”pretton” som ska berätta för mig vad som är rätt och fel rent fotografisk. JAG fotar precis som jag vill och det tänker jag fortsätta med. Jag väljer vitbalans som jag vill ha i det ögonblicket och om det sen är rätt enligt andra det struntar jag i. Jag vill ha det på mitt sätt och jag känner att fler och fler väljer sin egen väg!!! Vad jag ser i min bild är det jag väljer att fota. Jag tänker absolut inte fota för att det ska passa andra. Nej du… fortsätt med det du gör för det är verkligen super 🙂

    1. Hej på dig! Tack så mycket. Känns som många kör sitt eget race gällande foto, och det är bra. När jag startade min blogg för några år sedan valde jag namnet ”Det jag ser”, och så är det ju, fast jag inte lade så mycket tanke på titelvalet då.
      /Lena

Kommentera

