Sommarkärlek

Grönt krussidull
Grönt krussidull

Nu har jag semester, och regnet det öser ned. Fast inte hela tiden och inte varje dag som tur är. Grönt och fint blir det i alla fall i trädgården och det är ju trevligt. Min vana trogen denna tiden på året blir det en liten fotorunda varje dag. Det blir som en avkoppling efter alla sysslor som gjorts på dagen att få ta ett varv i trädgården och en sväng i skogen. Och många bilder blir det också, jag måste verkligen skärpa mig och lära mig att inte spara riktigt alla bilder…men ibland är det svårt. Det kan ju vara nån detalj i en bild som är lite annorlunda mot alla de andra på samma motiv, och då vill jag inte slänga. Sen vet jag inte riktigt vad jag ska göra med alla  bilder, men det blir en senare fråga. En plan är att samla bilder på kossorna och göra en bok för eget bruk. Jag gjorde en med makrobilder , och den blev jättefin. Vi får se i höst hur många bilder jag har lyckats skramla ihop.

Jag har fotat en massa lupiner de senaste dagarna, och även kirskål så klart. Har en förkärlek för dessa växter. Lupinerna har så fina hjärtan, de är som en kärleksförklaring hela växten, och kirskålen är ju hatad av de flesta, så därför får den kärlek av mig haha. Ska erkänna att den ställer inte till några problem i min trädgård, men de som har den i rabatterna kan det inte vara så roligt för, så jag förstår att den inte är poppis. Så just dessa växter har jag många bilder på. De Lupiner jag har bilder på nu är blå i olika nyanser, jag ska fota lite rosa och vita också, men det tar jag en annan dag. Ja, ni hör: Bara några bilder till 🙂

Denna gången gör jag inget galleri, utan bilderna kommer efter varandra. Vad gillar ni det?  Är galleri bättre? Kommentera gärna !

Ha en fin vecka alla!

/ Lena

IMG_5244 IMG_4965 IMG_5101

Näva
Näva
Akleja Blue Barlow
Akleja Blue Barlow

IMG_4699 IMG_4786 IMG_4847 IMG_4873 IMG_4877 IMG_5251 IMG_5267 IMG_5269 IMG_5277 IMG_5279 IMG_4707 IMG_4708

16 thoughts on “Sommarkärlek

  1. Jag tycker om den nya ordningen, enkelt att bara scrolla ned, och stora bilder med en gång. Jag har ju nästan helt kommit bort från Macro, men vad gör det när jag kan titta på dina fina <2 Kirskål är absolut underskattad och lupiner är ju underbara, hälsar Inger

    1. Hej Inger! Kul att du gillar nyordningen, kände för att förändra lite. Kul att du tycker om mina bilder, vi kompletterar varandra då, du med dina fantastiskt fina landskapsbilder!

  2. Härliga bilder som vanligt. Fördelar med galleri är att det finns fotoinfo att läsa där. Det är lättare att bläddra i också tycker jag. Jag använder båda i min blogg efter vad det är jag lägger upp. För mig är en lagom blandning det bästa.

    1. Tack så mycket! Jo, det du ju rätt i, info finns där, och ibland är det intressant. Ja, en lagom blandning är nog bäst. Fast det är kul att förändra/ förbättra också, och prova sig fram.
      Ha en fin vecka!
      /Lena

Kommentera

