Sommar, sommar!

IMG_4182

Om en vecka börjar min semester. Jag längtar verkligen efter att få vara ledig ett tag, och bara vara hemma och greja i trädgården, baka lite och fota förstås. Jag och maken får två veckor ihop i år, men lite kan vi nog komma iväg också. Får se var vi hamnar.

Nu har jag precis vinkat av sonen med flickvän som har varit här och firat maken som fyller år idag. Vi bjöd på jordgubbstårta, bullar och kaka. Gillar att ha lite kaffekalas med finporslin och hembakt. Det är ju inte så ofta det händer nu för tiden. När barnen var små bakade jag jämt, hade alltid nåt i frysen. Nu hinns det inte med längre, eller så är det väl så att var sak har sin tid.

Jag har gått och väntat på att få fota lite lupiner ett tag, och i fredags efter jobbet tog jag cykeln till ett ställe där det växer massor. Där hittade jag också ett fint träd med rosa blommor, vet inte vad det heter. Men med mitt lilla Pentacon på kameran kröp jag in i trädkronan och fick lite bilder. Och så har äntligen kirskålen börjat blomma! Jag är nog lite unik som gillar dem, och har inga större problem med dem i trädgården heller. De växer längs en stenmur, där finns bara gräsmatta som gränsar, inga rabatter. Så de får stå kvar till jag är nöjd med fotandet, sen åker de ner med röjsågen. Jag har också hittat en Liljekonvalj som jag blev nöjd med. De är svåra att få bra på bild, vet inte varför. Men underbart är det ändå att ligga där mitt i doften.

Och så har grannens får kommit också. Med små söta lamm som är alldeles bedårande. Kul med lite nya fotomodeller. Passade på härom kvällen i det fina kvällsljuset att fota dem. De såg lite undrande ut, men de får vänja sig, för jag kommer att fota dem igen.

Önskar er en fin vecka!

/ Lena

9 thoughts on “Sommar, sommar!

  1. Jättefina bilder och jag tror de rosa blommorna är kaprifol men inte den vilda sorten för jag tror de är gula … önskar dig redan nu en härlig semester

Kommentera

