Stormy weather

Håller mig fast i blåsten
Håller mig fast i blåsten

Jisses vad det blåser! Har nog aldrig varit med om liknande väder förut, och är så innerligt trött på detta blåsande. Trädgårdsmöblerna far iväg varenda dag och hamnar i rabatterna, får väl snart ställa in dem igen…

Men så tänker jag att fota går nog ändå, särskilt macro. Not! Ni vet när man fotar som jag gör, med minsta skärpedjup, då behöver motivet vara stilla. Minsta skak, så blir det suddigt. Och jag är nog lite skakig också, så i kombination med blåsten blir det inget bra. Men jag ger mig ut ändå. Idag var jag en tur i skogen först, men det blåste ner grenar och knakade och hade sig i träden, så jag vågade inte vara kvar. Blev bara några snabba bilder på ormbunken.  Sen tog jag en tur till våra mader för att plocka liljekonvaljer. Tog med kameran så klart. Till och med nere på marken blåste det, så några konvaljbilder blev det inte. Hittade däremot en liten fin Viol, den var stadig nog att få på bild. Nån som vet vad det är för sort? Den växte mitt på en gammal väg som vi använder för att komma till åkrarna. Till slut blev det ett varv i trädgården, och nu blommar snart Nävan. Och Gräslöken också, kanske inte så bra, men jag har skördat en del som ligger i frysen, så det gör inget. Det blir ju fotomotiv istället.

Bilderna idag är fotade med mitt lilla Pentacon. Jag ska ge mig ut på Lupinjakt tänkte jag, och se hur de blir med detta objektiv. Ska bli spännande.

Ha en fin vecka!

/ Lena

Klicka på första bilden, så öppnas galleriet och du bläddrar med pilarna.

7 thoughts on “Stormy weather

  1. I love your photos, this is a true symphony with greens
    beautiful touches of color. Congratulations to the photographer.
    Have a nice day.

Kommentera

