Grönt är skönt!

Grönt är skönt!
Grönt är skönt!

Nu grönskar det så fint ute i olika fina gröna nyanser. Denna tiden är verkligen fin tack vare variationen av färger. Men om jag får gnälla lite så är det för kallt. Antar att ni håller med mig ?

Jag försöker ta en liten tur varje dag om det är ok väder, funkar fint med vinterjacka nu så här i juni vet ni 🙂 Och mössa också vissa dagar, undrar om jag kan lägga undan vinterkläderna till midsommar?

Nog med gnäll!

Förra veckan hade jag två bildvisningar samma dag. En på jobbet och en på ett studieförbund. Blev inringd dagen innan till studieförbundet, den de hade bokat blev sjuk och så var det nån som kände nån som kände mig och tipsade. Och eftersom jag var i byn så att säga, tackade jag ja. Så jag gjorde deras dag, och det blev hellyckat! Och det kan nog bli fler tillfällen, samt en hint om att hjälpa till att ordna utställning också 🙂 Kul!

Jag gjorde ett litet bildspel av bilderna jag visade, ni kan kika här: https://www.youtube.com/watch?v=c4eOWCcyc94

Ni har sett bilderna förut, men nu är det musik till. Jag har använt programmet som finns i Youtube. Enkelt att använda.

Annars är bilderna jag visar idag från de senaste små turerna i närområdet. Nu väntar jag på att liljekonvaljerna ska slå ut lite till så ska jag försöka mig på dem. De är svårfotade tycker jag ,men jag ger mig inte. Klicka på första bilden så öppnas galleriet och du bläddrar sedan med pilarna.

Ha den fin vecka!

Lena

11 thoughts on “Grönt är skönt!

  1. Underbara bilder på bland annat annormbunkar. Nu är de som bäst nyutslagna eller nästan utslagna. Och sedan har du i en av syrenbilderna dragit full nytta av den besvärliga blåsten som vi får dras med. Kreativt! Och så kul kobild och finurlig insekten, som kontrast och komplement till de övriga bilderna. Helt klart en bildserie du ska känna dig stolt över!

    1. Tack Ulf! Ja, nu är det verkligen illgrönt, behövs ingen förstärkning av mättnaden☺ Och skakbilder på syrenerna blev till när jag blev lite irriterad på att det blåste så mycket, så då öste jag på lite extra.
      /Lena

Kommentera

