Före och efter regnet

Lyx att vakna till denna utsikt!
Lyx att vakna till denna utsikt!

Idag har jag haft ledig dag, och för en gång skull passat på att baka bullar minsann! Det doftar härligt i hela huset, och bullarna smakade fint till kaffet.

Sen har jag tagit en liten tur i min och grannens efter regn och åskvädret som kom. Det blev regntunga blommor som fastnade på linsen, samt en våt fjäril och en pytteliten snigel som vågade livet ute på kanten till ett blad 🙂 Och precis lagom till att jag börjat ladda in bilderna i datorn började det åska igen…Ni vet förra året när min externa hårddisk gick sönder i ett åskoväder… men jag hann färdigt och stängt av datorn och inget gick sönder denna gången, phu! Gillar verkligen inte åska, så jag hoppas det inte blir mer i sommar (fast det blir det ju)

/ Lena

15 thoughts on “Före och efter regnet

  1. Tack så mycket för besöket. Är hos dig för första gång 🙂
    Jag tror att ja återkommer… Fin blogg med måååånga läckra bilder.
    Hälsningar Halina

    1. Tack så mycket! På ett sätt är regnet tacksamt, för det ger fina effekter i bilderna, men nu vill jag ha värme, det har varit kallt och regnigt lite för länge nu. Ha det gott! /Lena

  2. Underbara makrobilder. Bilden på maskrosparaplyerna(?) är härlig, bilden på den söta snigeln som hänger över bladkanten är kul och spännande (kanske lite för mycket ”tom” grön yta till höger om snigeln, om jag får vara lite rak på…). Bild 2, dvs. överst till höger i kollaget, är definitivt mycket stark!

    1. Tack Ulf! Japp, det är maskros, gillar de vissna blommorna mest faktiskt. Och inte bryr jag mig om de finns i gräsmattan heller, vi har ju kohagar runt knuten, så det är liksom mission impossible att få bort dem 🙂 Bra med konstruktiv kritik, fortsätt med det 🙂

Kommentera

