7 thoughts on “Blogg i AT torsdag

  1. helt underbar är dina bilder … tänk att kunna fotografera på riktig nära håll så som du …. tycker det är svårt och mitt objektiv vill inte alltid vara med …. tror det är dags att jag går en något djupare fotokurs för jag älskar att fotografera men vill lära mig mycket mera än de inställningar jag har för det mesta 😀 det är så kul att läsa dina blogg i Alingsås Tidningen 🙂 jag önskar dig en jätteskön eftermiddag

    1. Hej! Tack snälla du! Att gå fotokurser är alltid stimulerande, finns hur mycket som helst att lära och så får man träffa andra likasinnade också :). Testa att fokusera manuellt och inte med autofokus ( om du inte redan gör det). Kamera fattar ju inte alltid vad det är som ska vara skarp i en mecrobild☺
      /Lena

      1. Tack Lena … jag körde bara autofokus i början när jag inte hade en aning och tittade inte genom linsen så det var inte så många bra bilder i början men nu sen jag gick en tvåtimmarskurs för Nikon så tittar jag genom linsen och fokuserar så länge tills jag tycker att bilden blir bra men det blir ändå rätt ofta att bilderna blir väldig oskarpa … har kanske också med det att göra att jag aldrig har mitt stativ med mig utan kör fri hand … är väl inte så stadig i handen längre 😀 på Nordens Ark kör de med fotokurs så jag har funderat att vara med nån gång … gillar ju stället också väldig mycket och att gå bland djuren två dagar är härligt … ha en skön kväll

      2. Jag använder aldrig stativ vid macrofoto, funkar ju liksom inte inne bland buskar och snår 🙂 Och många suddiga bilder blir det, slänger en hel del 🙂

      3. nej det är klart 😀 vid macrofoto går det knappast att använda stativ 😀 vilket objektiv använder du ? jag har en 70-300 med macro men jag funderar på att köpa ett annat längre fram

      4. tar man som du mest makrofoto då är nog ett macroobjetiv det bästa … min är en Tamron där man också kan ställa in för att ta macrofotos men riktig nöjd är jag inte men det kan lika väl vara det att jag inte har lärt mig riktig mitt objetiv … och kamera med för den delen 😀

Kommentera

