Möte med en snygging

Vet ni; Jag sprang på en snygging i skogen i går. En med långt svart hår, lite som dreads ungefär. Han bara stod där och tittade på mig med sina bruna vackra ögon. Han har den mest muskulösa kropp jag sett på länge, ett riktigt muskelpaket. Och så oerhört tålig när jag ville fota honom, stod alldeles stilla i det vackra motljuset av solnedgången.

Ja, jag talar förstås om en häst. Han heter Lukas och bor hos en av grannarna som har flera fina hästar. Han och en kompis gick i en hage, och jag gick förbi där igår på min motionsrunda. Kompisen var dock mer intresserad av att äta, och brydde sig inte ett dugg vad jag höll på med.

Så nu ger jag er Lukas: den snygge 🙂

/ Lena

20 thoughts on “Möte med en snygging

  1. Lukas är då verkligen en snygging 🙂 och dina bilder är så vackra … förresten ett av mina barnbarn heter också Lukas 😀

    1. Tusen tack för en värmande kommentar! Kul att du gillar det jag gör. Det här är ju långt ifrån macrofoto, fast jag har använt macroobjektivet, det är ju även ett bra porträttobjektiv. Och det är kul att fota nåt annat ibland också.
      Önskar dig en fin dag. /Lena

    1. Hej Ulf! Tusen tack! Jag hade ju macrot på som vanligt så jag fick tänka om i komposition en hel del. Så jag lekte runt lite på nära håll och försökte få med den fina solnedgången på nåt sätt. Hade sån tur så hästen ställde sig perfekt en stund och stod alldeles stilla. Han undrade nog vad jag sysslade med 😀

  2. Nordsvenskar är snygga! Därför har jag fyra! Och inte bara vackra att se på utan dom gör rätt för maten också.
    Mvh Renée

    1. Hej Renée! Visst är de fina, ägaren till denna hästen har även flera ardenner, de är lika fina tycker jag!
      Tack för titten och välkommen tillbaka☺ /Lena

Kommentera

