Grönare på andra sidan staketet

IMG_0907

Ibland blir jag riktigt trött på blommorna i min trädgård. Eller jag menar, trött på att fota dem. Jag har ju gjort det ett antal gånger, och vill bli matad med nya motiv. Det är då jag går över till grannens trädgård. Tror hon börjar bli van vid det nu, att jag kryper omkring i de mest konstiga vinklar. Hon har i alla fall helt andra växter än vad jag har, och det är kul. Häromdagen såg jag att hennes kaprifol började få blad, och de var färggranna! Måste gå dit igen, men några bilder blev det. En fin svalört har hon, Forsythia också som inte jag har. Så det blir lite från grannens botaniska trädgård ikväll.

Trevlig helg!

/ Lena

24 thoughts on “Grönare på andra sidan staketet

    1. Åh, tack så mycket! Ibland blir det bra, ibland inte. Kaprifolen måste jag bara ge mig på igen, gillade färgen på bladen. Tänk, när man tittar nära, man upptäcker så mycket roligt.
      /Lena

  1. Vilka härliga bilder! Jag tror att grannarna klarar sånt med lite tillvänjning 🙂 Jag kryper runt lite i grannens trädgård jag också mellan varven. Och eftersom de odlar ”ängsblommor” i sin trädgård sommartid så kommer det att bli fler krypvändor där tänker jag!

      1. Ja de är ett mycket trevligt par. Nu har vi kamperat bredvid varandra i dryga 20 år så de har vant sig vid mina små nycker 🙂

  2. Er det mulig? He-he, ja naboene her er jo vant til å se meg i merkelige positurer, så hvorfor ikke krype gjennom hekken 🙂 Har jo noen flotte planter som ikke jeg har…

  3. Jag kan hålL med dig där, att det är alltid grönare på andra sidan. Kommer på mig själv alltför ofta att söka bilder på andra ställen än i min närhet. Men det är väl fullt naturligt, man blir väl lite hemmablind. Härliga bilder, svalörten är en favorit men de andra är sköna att titta på också. Färgskalan och mjukheten i en del av bilderna gillar jag väldigt mycket.

    Vänligen Mats

  4. Här är det bilderna på svalört som faller mig mest i smaken. Särskilt bilden ”IMG_9515” är fin: en skarp blomma och en suddig, gult och grönt. Kraftfull i sin skenbara enkelhet då det är svår att få till så bra bild som du har lyckats med!

    1. Hej Ulf! Tack så hemskt mycket för den fina kommentaren! Svalörten var verkligen rolig att fota. Blommorna växte så bra i förhållande till varandra, så det blev många bilder som jag blev nöjd med. Vissa växter är annars helt omöjliga, hur fina de än är.
      Trevlig helg!
      /Lena

Kommentera

