En rosa dröm

IMG_0621

Idag har jag upplevt en rosa dröm mitt inne i Herrljunga minsann! Hade ärende till en butik och behövde även ett litet avbrott i mitt trädgårdsarbete. Jag har sett de sista dagarna på bla Facebook att de japanska körsbärsträden blommar lite varstans. Kom på att det finns ju såna träd vid gymnasieskolan så jag packade med kameran. Och jisses vad det blommade! Var verkligen som en rosa dröm att stå inne under grenarna och fota. Testade både med mitt makroobjektiv och med mitt Pentacon. Det blev bra med båda, men jag trodde inte så många bilder skulle bli bra. Det blåste ganska mycket så jag befarade att det skulle bli en hel del suddiga bilder, men det blev det inte. Så nu har jag 37 bilder på samma motiv, fast ändå inte. Och jag som tänker att man ska inte ha för många bilder på samma motiv, men strunt samma, kan ju inte slänga dem. Jag visar dock inte alla 37, det blir ju an aning tjatigt 🙂

Välkomna in i min rosa dröm så här på tisdagskvällen!

/ Lena

12 thoughts on “En rosa dröm

  1. vilken underbar rosa dröm du har upplevt 🙂 jag väntar fortfarande att de japanska körsbärsträden blommar i Huskvarnas Mjölkafållan …. där sattes för några år sedan 100 träd så när de blommar allihopa är det också som en rosa dröm 😀

      1. Varsågod Lena 🙂 ja det är verkligen häftig när de blommar samtidigt men också när de har blommat över och de små blombladen singlar långsam till marken 😀

Kommentera

