Vår?

Familjen Scilla
Familjen Scilla

Denna helgen har bjudit på sol, snö, hagel och iskalla vindar. Men jag har trotsat vädret och varit ute och fotat lite ändå. Måste röra på mig, motion har blivit en bristvara, men är nödvändig. Och är man bara ordentligt klädd går det bra. Och tankar skingras när man är i skogen. Även om det inte finns så mycket vackert att titta på än, så är det härligt.

I veckan har det varit norrsken och solförmörkelse. Jag missade båda, sov gott båda nätterna och jobbade när solförmörkelsen var. Såg ju genom fönstret att det blev mörkare, men fick inte fotat nåt. Men jag har sett många fina bilder på nätet av båda fenomenen så jag är nöjd ändå.

Scillan har börjat blomma här hemma, den växer skyddat i söderläge vid en stenmur så därför blommar den tidigt. Fotade dem igår. Och låg på mage i blåbärs och lingonris på Remmene skjutfält. Det doftar gott av jord och mossa där nere på marken vet ni 🙂 Idag har jag varit på skjutfältet igen och fotat blåst och kyla och grått och visset. Och så hittade jag ett lugnt ställe vid en bäck också. Tänk, bara om några veckor är det grönt!

Klicka på första bilden så öppnas galleriet och du bläddrar med pilarna.

Ha en fin vecka alla!

/ Lena

8 thoughts on “Vår?

  1. Vilka vackra bilder tu tagit! Gillar scillan de vita trädstammarna den ensamma kvisten 2a uppifrån lite mer. Jättesnyggt alltihop! Ja, vad gör man inte för att få bra foton. Känner igen mig i dig det där med att krawla på marken 😀

Kommentera

