Fotografering är bästa botemedlet mot huvudvärk!

IMG_8001

Nu har hon nog blivit knasig, döpa ett blogginlägg på det viset! Kom inte på nåt bättre, då jag har dragits med rejäl huvudvärk nästan hela dagen. Försökt bota med Ipren och sömn, men det hjälpte inte så värst bra. Så jag gick ut istället, solen var rätt jobbig, men luften var skön. Och jag hittade lite krokus och minsann ett litet energiskt bi på vårfärd bland pollen i blommorna.

Jag har använt mitt lilla Pentacon till dessa bilderna. Det märks mer och mer att just i bra ljus och grönska kommer det bäst till sin rätt med sin fräcka bokeh. Längtar verkligen till att det börjar grönska på allvar, då kommer jag att bomba bloggen med bilder 🙂

Och huvudvärken ger med sig, i morgon är jag fit for fight igen!

/ Lena

13 thoughts on “Fotografering är bästa botemedlet mot huvudvärk!

  1. Dina flesta bilder som du hade tagit är godis för själen för mig, så mycket fantasirika och mycket vackra foton. Intressant att läsa din blogg. Mycket fina bilder på hästen i vinter inlägg.
    Vad är det för märke på det ryska macro objektiv som du hade köpt? Jag funderar också på att skaffa ett gammalt macro objektiv och vill prova och se hur det fungerar.

    / Irina S.

    1. Tack så jättemycket! Märket på objektivet är Pentacon. Vet inte säkert om det är ryskt eller från från forna Östtyskland. Det är inget macroobjektiv, utan ett fast 50 mm med största bländare 1,8. Jag köpte det på Tradera.
      /Lena

      1. Tack för svaret. Jag tror också att det tillverkades i Östtyskland, som hade bra optik. Själv har jag redan Nikkor 50 mm fast, som jag är nöjd med.

    1. Tack så mycket! Idag har våren tagit minst ett steg tillbaka, vaknade i morse och det var vitt av snö. Nu har den iof smält, men det är riktigt kallt och blåsigt.
      /Lena

  2. Underbara vårbilder! Våra krokusar blev begravda i snö nu i helgen men tittar redan fram igen då snön smälter. Mycket trevlig blogg du har och skönt att huvudvärken verkar släppa.

    Ha en bra helg,
    Erik

    1. Tack så mycket Erik! Visst är det härligt med vår, även om vi också hade ett bakslag med snö och hagel igår. Det har smält nu, men det är fortfarande kallt. Men det kan bara bli bättre! Trevligt att du gillar min blogg☺
      Trevlig helg till dig också. /Lena

  3. Jadu fotografering botar det mesta 🙂 Superfina vårbilder! Hoppas huvudvärken åkt sin kos nu och du får en toppenpåskafton! Glad påsk!

    1. Tack så mycket! Jo, huvudvärken försvann, men nu är jag däckad i en brakförkylning sen en vecka… Så trist, orkar ingenting. Men det går ju över som tur är:) Glad Påsk!

Kommentera

