Glädje!

IMG_7641

Den gångna helgen har bjudit på fint väder, både lördag och söndag. Det har vi inte varit så bortskämda med denna vinter, det har varit oerhört grått och trist många dagar. Men nu vänder det 🙂 Så jag har givetvis passat på att ta fotorundor båda dagarna. I lördags blev det en frostig och klar morgontur hemma i omgivningarna runt gården  och i söndags tog jag och Inger Palo en tur till ett ställe där det skulle finnas mycket blåsippor. De hade tyvärr inte kommit upp än, utom en yttepytteliten knopp som vi hittade 🙂 Men vi fick chansen att öva att fota vatten med långa slutartider. Och jag inser att jag behöver verkligen öva mer, eller fota nåt annat:) Men kul hade vi, det är en glädje att känna så många med samma nördiga intresse som en själv 🙂 Vi avslutade turen i Ingers trädgård bland snödroppar och fina små Iris i en härlig lila färg. Fick skåda den fina solnedgången också.

I veckan tillbringade jag två dagar i Uddevalla med jobbet. Vi hade kickoff för nya organisationen och bodde bra på Bohusgården. Det var givande dagar, och kameran var givetvis med. Fick lite fri tid både på torsdag kväll och fredag morgon. En underbar solnedgång och vacker morgon fick jag som jag fångade på bild. Så det blir lite blandade bilder jag visar denna gången, både närgånget och från lite längre avstånd.

Klicka på första bilden och bläddra sen med pilarna.

Ha en fin vecka!

/ Lena

10 thoughts on “Glädje!

Kommentera

