Go crazy och extra allt!

IMG_7254

Du har en egen unik stil, sa Tore Hagman på förra mötet på fotoklubben. Ja, det hoppas jag att jag har, go crazy och extra allt är nog lite min stil 🙂 Jag gillar färg och abstrakta mönster, blingbling och läcker bokeh. Men alla fotografer har väl en egen stil. Det jag gillar och skapar med kameran är ju det just jag ser med mina ögon och som får mig att bli glad. Sen inspireras jag av många andra, tittar på bilder i böcker och på nätet. Det skapar lust att testa andra saker, ibland med bra resultat, ibland med sämre. Och jag hoppas att jag kan inspirera också, men min lite knasiga crazy stil, utan regler och hur det ”ska” vara.

Två torsdagar i rad, med start nu på torsdag har jag fått möjlighet att visa mina bilder. Det ska bli riktigt roligt att visa det jag gör. Många grannar har ju undrat om det har hänt något när jag har legat raklång i nåt dike eller krupit in i en buske för att fota nån spindel eller nåt annat som fånga mitt intresse. Så nu är det årsmöte i två bygdegårdsföreningar som jag ska medverka vid. Och längre fram i vår får jag komma till Alingsås fotoklubb och prata makrofoto och visa bilder. Ska bli jättekul!

I morse vaknade jag av solen vet ni 🙂 Så jag tog en snabbrunda i hagen utanför huset. Jag har använt både mitt Pentacon och Tokinan i dagens bilder. De är som vanligt lite crazy, hoppas de inspirerar 🙂

/ Lena

10 thoughts on “Go crazy och extra allt!

  1. Man ska gå sina egna vägar och inte ta efter andra. Här hemma är de vana finna mig raklång på backen för att jag har sett något intressant. Mycket läckra bilder.

  2. Jag gillar också din stil! Mitt macro och jag är inte riktiga kompisar ännu, så har du några enkla ”tänk på…” så tar jag tacksamt emot:) Det är ju så roligt att vara ute och leka!

    1. Tack så mycket! Kikade in i din blogg och det var en härlig inspirationskälla inför trädgådssäsongen☺ Det jag brukar tänka på när jag fotar macro är att ha en förgrund
      och en bakgrund (oftast), så att det blir någon form av djup i bilden. Ut och testa massor, det kommer att bli kanon ☺
      Mvh Lena

  3. Fina bilder!

    Go crazy är väl helt underbart… ! Jag gillar också att krypa och kräla och grannarna har nog mer än en gång undrat vad jag sysslar med. För tillfället har jag snöat in på långa slutartider och rinnande vatten. Också hur kul som helst 🙂

    1. Tack så mycket Anna! Om det blir ok väder nästa helg, utan regn och snöslask, tänkte jag leta efter färger i allt grått. Blir en utmaning! Åh, vatten och långa slutartider är så kul, det skulle man testa lite oftare☺
      Tack för titten!

      1. Ja nu börjar det bli dags att leta färger… Vi har gemensamma vänner på FB, det var där jag hittade din blogg. Vi är ett blandat antal fotonördar som gör utflykter i stort sett varje helg, mycket rinnande vatten blir det. Häng gärna med om du vill. Lägger till dig som vän på FB så är det bara att hänga på. Vi krälar som sagt också 😉

      2. Ah, kul! Vore kul att hänga på nån gång, alltid kul att lära känna andra fotografer. På det viset är Facebook bra, man får ett stort kontaktnät av likasinnade nördar, gillar det 🙂
        / Lena

Kommentera

