Bubblor och frost

IMG_6504

Och så kom då äntligen solen 🙂 Som jag har väntat, hade nästan tappat tron på att kunde bli sol igen…det har ju varit gråväder hur länge som helst. Förutom några dagar, men då har jag jobbat och inte kommit utanför dörren. Så det har blivit korta fototurer både lördag och söndag. Har hållit mig hemma i närheten av gården båda dagarna. Motiv finns det ju lite varstans, bara man får igång ”fotoögat” . Jag har legat raklång i snön, trampat igenom is i ett försök att få en fin bild, krupit och kravlat, ja ni vet…Och i isen fanns minsann en madonna med kristallslöja 🙂 Och en känsla av guldfiskar under isen också ( med lite fantasi)

Och sen har jag lekt också vet ni! Med såpbubblor, gamla människan, haha! Jag har sett de mest fantastiska bilder på såpbubblor som har frusit till is med jättefina mönster. Tänkte att jag kan väl också. Det gick så där. Bilderna blev väl bra, men det blåste för mycket och var inte tillräckligt kallt för att få fina frostmönster, så jag drog i spakarna istället och fick fram färgerna på ett häftigt sätt.

Och så har min bok kommit också.  Jag blev jättenöjd, och har fått göra extra beställning, då barnen ville ha varsin. Det glädjer en mor det 🙂

Dålig mobilbild, men så här ser den ut!

Boken
Boken

Jag valde blankt fotopapper, och det var helt rätt val, med tanke på att mina bilder oftast bara innehåller nån liten skarp detalj, och det kom fram väldigt bra tycker jag.

Så idag blir det en blandning av bilder från helgen, både macro och skakisar, bara för att det är kul!

Klicka på första bilden så öppnas ett galleri, och du bläddrar med pilarna.

Ha en fin vecka!

/ Lena

4 thoughts on “Bubblor och frost

  1. Otroligt vackra och fantasieggande glitterbilder! Speciellt såpbubblebilderna skönhet ger mig en stunds ren njutning! Iskristaller från smältande snö är också mycket spännande, har själv vid några tillfällen lyckats hitta intressanta makrobilder, men inte denna vinter. Du inspirerar mig till att försöka finna sådana motiv till helgen, frågan är om det finns någon snö kvar då… /Ulf

Kommentera

