Var nöjd

IMG_6319

I mitt kök hänger en bonad som jag broderade för en massa år sedan. Det var på den tiden man hade småbarn, jobbade för fullt inom vården, jobbade för fullt med kossor och mjölkning..jobbade med trädgården…Då hann jag handarbeta, sy barnkläder, baka en massa…Det hinner jag inte längre, eller så har jag fokus på annat kanske man kan säga 🙂 Ja, ja, i allafall står det på bonanden: Hemmets lycka är förnöjsamhet. Kloka ord som man lätt glömmer i dessa tider. Att det är ok att inte ha frysen full med hembakat, att det inte behöver vara välstädat jämt, att det duger som det är, det är ok. Detsamma försöker jag tänka inom foto också. Att gilla läget inför dagen både när det gäller väder och vid val av utrustning. Fast jag får jobba på det: jag vill ju gärna ha vackert väder, kanske inte strålande sol, men iallafall skapligt ljus. Jag har ju en förkärlek för blingbling i naturen, och det funkar liksom inte en mulen grå dag…Så nu letar jag motiv som funkar en mulen grå dag som det är för jämnan nu för tiden känns det som. Jag såg genom köksfönstret att mina höstanemoner hade fina fröställningar. Ja, de står kvar, hann inte med att höströja…Så jag fotade lite och blev faktiskt nöjd med resultatet. Min fina Pimpinellros har läckra svarta nypon som sitter kvar hela vintern. Det blev också ett motiv som funkar i gråväder.

Men idag på förmiddagen var det faktiskt sol, och jag hoppade i mina nya kängor som ska tåla vatten och gick en tur i de våta hagarna på gården. Det blev abstrakta bilder med blingbling 🙂 Och en liten tall kröp jag bokstavligen in i för att få den där målande effekten som blir när man har nåt riktigt nära linsen, motivet mitt i mellan och nåt bra som bakgrund. Har svårt att avgöra vilken av bilderna som blev bäst, så jag visar allihop.

Ps. Kängorna höll tätt 🙂

Klicka på första bilden så öppnas galleriet och du bläddrar med pilarna.

Önskar er alla en fin vecka!

/ Lena

2 thoughts on “Var nöjd

  1. Med den första bilden visar du med eftertryck att det finns många motiv som fungerar jättebra i gråväder. Gråväder är inget hinder för mig, jag gillar den stillsamhet som oftast råder vid grått väder. Men dina blingblingbilder är makalöst fina, det riktigt lyser igenom(!) i bilderna att du älskar fotografering under sådana förhållanden! Att välja favoritbild(er) bland dessa bilder är otroligt svårt, men 6300, 6221 och 6209 gillar jag något mer än de övriga! /Ulf

Kommentera

