2014

För nån vecka sen gjorde jag ett collage över 2014 och la upp på Facebook, med några av de bilder jag gillar mest. Jag tog en bild från varje månad och satte ihop dem i Picasa, som är ett enkelt men bra program att göra collage i tycker jag.

Men nu tänker jag visa dem en och en i stället, som en kavalkad över året som gått. Jag har valt att enbart visa makrobilder. Det collaget jag visade på fejjan innehåller en dragare. Vet inte hur jag tänkte när jag valde den bilden, så den bilden är utbytt nu. I efterhand hade varit snyggare med samma tema, men strunt samma 🙂

Klicka på första bilden så öppnas ett galleri och du bläddrar dig fram med pilarna!

Önskar er alla ett Gott Nytt 2015 och hoppas 2015 bjuder på många fina fotostunder!

/ Lena

11 thoughts on “2014

    1. Tack så mycket Beppan! Vet faktiskt inte, i WordPress väljer man när man väljer att ”skapa galleri”. Du kanske kan googla och se om du hittar nåt liknande. Hör gärna av dig om hur det går 😊
      /Lena

  1. Oj vad många fina makrobilder. Den sista är en riktig höjdare, trots att den är tagen från marknivån(!). Borde varit ordentligt obekvämt att fånga den bilden, men du har kanske utfällbar skärm? Sommarbilderna verkligen andas sommar! Ser fram emot dina bilder under 2015! /Ulf

    1. Tack så väldigt mycket Ulf! Makrofoto är ju det som ligger mig varmast om hjärtat. De gånger jag får chansen att krypa och kräla när jag fotar är de bästa. Sista bilden är dock ingen ”krypbild” även om det ser ut så. Växten är en Rosenhortensia (tror jag) och den är väl ca 150 cm hög. Så jag har knappt böjt mig något☺ utan valde bara ut en gren som såg tilltalande ut med sitt lilla löv. Det är nog objektivet jag använde som ger ett annorlunda perspektiv. Det är ett Pentacon auto från forna Östtyskland, och från 60-talet tror jag. Kameran är en Canon eos 5dmark II utan utvikbar skärm.
      Önskar dig en fin helg! /Lena

    1. Tack så mycket Dan! Jag gillar också det, och samtidigt utmaningen att få till skärpan på nåt överhuvudtaget ☺ Bara lite, så är jag nöjd.
      /Lena

Kommentera

