Vinter!

IMG_5391

Det kom ännu mer snö här, så nu är det ett riktigt winter-wonderland ute. Dock är det mulet, så några blingbling-bilder har det inte blivit sen sist. Det blev lite bilder på ett av våra dåligt isolerade fönster istället. På juldagen var det en fin soluppgång med vacker rosafärgad himmel, och frostrosorna på fönstret var så fina! Så jag fick fram med stativet, jag som inte gillar stativ egentligen. Men att fota detta går knappt utan stativ, blir lätt suddigt. Och så använde jag livewieve och zoomade in och satte skärpan. Och det blev några lyckade bilder! Om man skulle ta och lära sig tekniken lite bättre kanske, och utnyttja den mer än vad jag gör nu?

Idag hamnade jag i grannens hästhage. De har både ardenner och nordsvenskar, jättefina! Och de gick i hagen och mumsade på hö som de fått att äta, och såg så där välmående ut 🙂  Pratade med ägaren lite, och han sa att han precis hade kommit hem efter en slädtur med två av hästarna. Synd att jag missade det, men det kommer fler tillfällen. Det var gott att komma ut och röra på sig lite. Jul innebär ju en massa god mat och godis och allt, som behöver tränas bort sen…

I morgon väntar jobb, men sen är jag ledig några dagar igen, och hoppas på fler fototurer!

Klicka på bilderna så öppnas de i ett galleri och du bläddrar med pilarna.

Ha det gott!

/ Lena

16 thoughts on “Vinter!

  1. Trevliga bilder. Hästar gör sej bra mot frostiga bakgrunder och isbilder mot glasrutor kan man ta hur många som helst med för det mesta bra resultat. Jag gillar allihop

      1. Blir mycket fåglar nu då det är fullt ös på dom vid matplatserna jag besöker.Har köpt Tamrons senaste objektiv 150-600 mm så det är roligt som tusan just nu. Ska till Hjo imorgon och se om det kan bli lite fina isbilder vid Vätterns strand ev. imorgon. Har ju långledigt fram till den 7 Jan

    1. Tack snälla du! Och vet du, jag känner likadant många gånger när jag tittar på andra fotografer bilder☺ Och du är ju så himla duktig med dina armband, har använt mitt jättemycket och fått många kommentarer om det☺
      Gott nytt år! /Lena

  2. Underbara foton, men tror den första i bloggen blir min absoluta favorit – den var ju helt outstanding! Härliga färger och en vacker kreativ form:-)
    God fortsättning och tack för att du förgyllt min bloggvärld under året
    /Mvh Anna

  3. Fascinerande och helt otroliga mönster och färger! Mycket vackert, speciellt den inledande bilden och den övre högra i bildkavalkaden.
    Spännande med de närgångna bilderna på hästarna, men den som faller mig mest i smaken är den sista bilden. Den hästen har tydlig karaktär och ser ut att undra vad den där människan (fotografen) egentligen håller på med!

    1. Hej Ulf! Tusen tack för dina fina ord, det gör mig glad ska du veta ☺ Jag har ju turen att bo granne med dessa vackra djur, och gillar deras skönhet och kraft. De är riktigt stora och maffiga. Och ja, hästarna undrade säkert vad jag höll på med, där jag smög runt😊
      Gott nytt år! /Lena

  4. Hej Lena
    Första gången jag kikar på din blogg och definitivt inte sista.
    Trevliga berättelser och många fina bilder som inspirerar att gå ut och fotografera på direkten.
    Ser fram emot kommande inlägg och önskar dig ett gott nytt fotoår 2015 🙂

    Thommy Andersen

  5. Åh vilka underbara bilder. Det är härligt att fota frost. Gillar den rosa bakgrunden också. Och mysiga hästbilder. 🙂
    Ha ett riktigt fint 2015!! 🙂

    1. Tack så hemskt mycket Ulrika! Det var så himla fin färg på himlen så jag var ju bara tvungen att fota, ja du vet hur det är:) Önskar dig detsamma! Hoppas vi ses nästa år i Vårgårda eller nån annan stans!
      /Lena

Kommentera

