Förfall och fallna löv

Hösten fortsätter med sitt gråa och förhållandevis milda temperaturer. Första snön föll dock för några dagar sen, men det blev inte så mycket och det regnade bort nästan med en gång. Jag som kör bil till jobbet varje dag, tycker nog att snön kan vänta lite. I och för sig har jag satt på vinterdäcken, men innan advent behöver det inte komma nån snö.

Just nu är jag inne i en intensiv period med mycket jobb, flera framträdanden med kören och bildvisningar. Men det är så oerhört roligt att få hålla på med sånt man gillar! I går kväll hade kören ett framträdande på en pub som ligger mitt ute på landsbygden. Så himla mysigt ställe. Och fullsatt var det. Vi körde vårt irländska program, och efter oss tog två killar över som körde samma tema. Det var rätt gott att höra när de äntrade scenen efter oss: Jäkla Viseversa, ni har förstört vår kväll 🙂 Men de var grymma med sitt gitarr och banjospel och bra sång! Nästa lördag kör vi en konsert med rocktema. Längtar till det, men måste öva mer text. Här kör vi utantill vet ni 🙂 Och lite moves också, hur det nu ska gå, haha! Nedan är två collage som jag gjorde efter sista övningen. Vi fick besök av Borås Tidning som ska skriva om oss, och jag passade på att fota lite jag också 🙂

Besök av Borås tidning. Jag fotade " behind the scenes"
Besök av Borås tidning. Jag fotade ” behind the scenes”
Noter och instrument
Noter och instrument

I förmiddags tog jag en lien tur runt lagårn som vanligt. Min alldeles egna lilla runda, där jag hittar alla möjliga fotomotiv. Idag blir det förfall och fallna löv. Och lite gojs som rann i ett dike, förmodligen från multnande träd.

Nu ska jag snart åka till Inger Palo och göra färdigt våra bilder inför bildvisningen 17 november på Vårgårda Fotoklubb. Återkommer med hur det gick!

Klicka på bilderna så öppnas de i galleriet och blir större!

Önskar er en fin vecka!

/ Lena

2 thoughts on “Förfall och fallna löv

  1. Spännande makrobilder! En fin blandning av tydliga bilder och andra mer fantasieggande. Nu får jag ett extra inspiration att sätta på makrot vid nästa tur. Och gråväder fungerar tack och lov väldigt bra för för makrofotografering!

Kommentera

