Hösten

Hjälp, såg att det är ju en hel månad sen jag bloggade sist. Men ibland räcker varken tiden eller jag själv till. Det har varit lite rörigt ett tag, men nu börjar saker och tinga falla på plats. Och jag känner att jag kan ta ett steg framåt igen.

Snårigt och taggigt
Snårigt och taggigt

Det har blivit höst, och det vissnar ute i naturen. Förra hösten bjöd på oerhört vackra färger. Så verkar det inte bli i år, men jag försöker se det vackra i det som finns, oavsett om det är färggrant eller inte. Och så är det väl i livet också, jag vill tänka positivt, och känna att det känns bra i magen. Ni behöver dock inte vara oroliga, inget hemskt har hänt, men flera saker tillsammans kan göra att man ruskas om lite. Men jag är på fötter, och har mycket att se fram emot i höst. Flera roliga konserter med kören, och en bildvisning igen på fotoklubben.

Tillsammans
Tillsammans

Kören är viktig för mig. Vi gör så mycket roligt ihop, och att få sjunga ger glädje. vissa kvällar efter körövningen är det svårt att sova, för hela kroppen är uppe i varv. Men det är ok. Sova kan jag göra nästa natt. Och beträffande bildvisningen, den ska jag göra ihop med duktiga Inger Palo. Nytt för mig att visa ihop med nån annan, men jag ser fram emot det! Ska bli jättekul. Vi ska smida lite bra planer snart.

Vi hänger ihop
Vi hänger ihop

Som ni vet är jag lite förälskad i spindlar och spindelnät. Förra lördagen var det kallt och fuktigt efter fredagens regn. Och min vana trogen, tog jag mig en morgonpromenad till min lilla äng i skogen. Det är ett mycket bra sätt att rensa skallen, att få förlora sig själv en stund där bland spindlar och nät. Man får ju verkligen koncentrera sig, det går knappt att andas när man ska försöka få skärpa. Glasögonen immar igen och jag blir andfådd av att hålla andan. Och mina små vänner bygger verkligen mycket. Både på backen och högt uppe i träden. Så resten av bilderna tillägnar jag dessa strävsamma små djur, och hoppas ni inte tycker de är för läskiga 🙂 En fluga kom visst med på köpet 🙂

Klicka på första bilden i galleriet, så öppnas de i större format, och du kan bläddra dig fram med pilarna.

Önskar er alla en fin vecka!

Kram, Lena

 

10 thoughts on “Hösten

    1. Tack så mycket Christina! Vet inte hur jag funkar egentligen, tycker att spindlar och nät är så himla vackert i naturen. Men inomhus och om de kommer på mig blir jag skraj☺ trots att de är så små. Kul att du gillar dem!
      /Lena

  1. Du har ett underbart bildspråk Lena och det är svårt att sluta titta på dina bilder som fångar en!
    Fortsätt ditt fina arbete att skapa magi!! Wow!

    1. Tack så mycket! Blir så glad när jag får så fina kommentarer! Tog en liten titt i din blogg också. Väldigt mycket fint där. Ska titta lite mer senare, är snart på väg till ett gig med kören. Vi sjunger Irländskt ikväll på en pub. Ska bli jättekul ☺ / mvh Lena

Kommentera

