Visset

Gråbo kors och tvärs
Gråbo kors och tvärs

Idag var det första jobbdagen efter min härliga semester. Och det har inte gjort nåt alls att det har spöregnat emellanåt i dag heller. Då blir det inte lika jobbigt att vara inne…

När jag åkte hem blåste det rejält, och det virvlade omkring en massa löv. Fick faktiskt lie höstkänsla där, så jag tog kameran och gick ut och letade efter nåt visset att fota. Hittade inte så mycket, nån Gråbo i diket vid järnvägen var det närmaste som jag tyckte fick duga. Men däremot hittade jag både spindlar och ett nät som var spunnet mellan ladugårdsväggen och ett stuprör. Det blev en snygg bakgrund med den röda färgen och reflexerna från nätet på det 😉

Spindlar och spindelnät är grymt kul att fota, kanske skulle göra ett blogginlägg bara med spindlar nån gång. Ni som har spindelfobi får hoppa över det isåfall 😉

Sen fastnade jag vid mina krukor som står vid trappan utanför huset. Har lite nässlor i dom bla, med röda och orange fina blad. Och nån vit skir blomma, vet inte vad den heter, men blommorna ser ut som små fjärilar, eller änglar tyckte jag att det såg ut som idag.

Och så lite rapport om läget ang min externa hårddisk. Den är på lagning, men jag har förhoppningar att det ska fixa sig 🙂 Hjälp mig att hålla tummarna!

Klicka på bilderna så öppnas de i ett galleri i större format!

/ Lena

2 thoughts on “Visset

Kommentera

