Semester och otur

Nyvakna kossor
Nyvakna kossor

Det är bra med semester. Man hinner vila upp sig, träffa släkten, se fina platser i Sverige, äta och dricka gott. Och fota. Det har jag gjort, om än inte så mycket, men det kan nog vara bra att pausa från det också ibland, för att riktigt få känna suget igen efter ett tag.

Och vädret har ju bara varit fantastiskt. Har njutit varje dag.

Första veckan var jag bara hemma och jobbade ikapp mig i trädgården. Gillar att gräva och greja. Sen åkte vi en dag till Henån bara för att bada och sola. Några dagar på Dyrön blev det också, och där kunde semestern slutat om jag inte hade haft sån tur. Jag gjorde världens vurpa i en backe med rullgrus, på väg nerför ett berg där vi hade fotat solnedgången. Fick benet under mig och skrapade upp benet från vristen till knät. Vristen och knät tog mest stryk, och det är inte läkt än. Så nåt knäkrypande för att fota makro har det inte blivit…Lite på huk nån gång, men det blir inte så stadigt, och det är svårt att få bilderna skarpa. Så istället har jag kört med mitt nya Tamron 70-200 f 2,8. En riktigt bra objektiv, om än lite tungt. Efter Dyrön åkte vi till Malmö och Skåne. Fantastiskt fint landskap! Och som de bönder vi är, kollade vi in hur det gick med skörden.Det tröskades för fullt på enormt stora åkrar, inte alls som här hemma. Undra vad skåningarna skulle säga om de såg våra små åkerlappar 🙂 Men vansinnigt vackert är det ändå, särskilt på Österlen.

Nu är vi hemma igen, och idag skulle jag föra över lite bilder till den externa hårddisken. Upptäcker då att kontakten i väggen satt i, och vi har haft världens åskväder…Ja, ni fattar: den funkar inte 😦 Har bett om lite hjälp, hoppas verkligen den går att rädda… Nu ska jag köpa tre stycken för säkerhets skull. Annars är det väl bara att börja samla bilder på nytt. Attans också! Så där lärde jag mig nåt nytt igen…

Det blir lite blandade bilder idag, inte så mycket ”semesterkort” Utan lite vattenspeglingar, fjärilar och annat smått o gott.

Ha det gott alla! Återkommer med hur det går med mina bilder.

/ Lena

5 thoughts on “Semester och otur

  1. Härliga Sommar! Så skönt att få känna man hunnit njuta, även omd et varit liiite smolk i bägaren också. hoppas du kan rädda dina, annars väntar som sat nya ❤ ÄLSKAR din kossebild 🙂
    /Inger

Kommentera

