Värme

I spindelnätet
I spindelnätet

Varmt är det, och skönt är det också. Är just hemkommen efter en cykeltur i skogen. Maken tyckte jag skulle ta mig till en mad i närheten. Det har gallrats i skogen runt om, så det skulle var lätt att ta sig dit sa han. Och kunna fota fina bilder också. Men det var inte alls så lätt, jag kämpade runt ett tag i riset och bland tuvorna, men kom aldrig tillräckligt nära för att kunna få bra bilder. Gjorde även ett tappert försök att komma till ett älgtorn vid kanten av maden, men jag hittade inte riktigt vägen så  jag gav upp. Kom hem alldeles genomsvettig, så jag det blev en välbehövlig dusch. Men jag fick lite motion i alla fall 🙂

Men jag har lite bilder ändå, som har fotats senaste tiden. Så jag visar dem istället, så ni inte tror att jag har gett upp alldeles.

I slutet av veckan hoppas vi kunna åka till Dyrön igen. Till fina Dyrön, som jag har skrivit om tidigare. Några dagar vid havet gör gott, vi har jobbat mycket det sista, jag med mitt och maken med skörden och djuren. Så lite havsluft och bad i havet är vad vi behöver för att hämta kraft igen. Och jag har tänkt länge att fota en soluppgång också, kanske blir det av nu, vem vet?

Ha det varmt och gott alla!

Lena

4 thoughts on “Värme

  1. Hoppas ni får en riktigt skön vistelse på Dyrön! Röjd skog = hopplöst att ta sig fram i. Det tror jag djuren tycker också, synd om dem när marken blir så svårframkomlig, och det är deras hem 😦
    Gillar Imse jätte mycket, skulle själv provat att göra den i 1×1 format, samma med Fjäril vingad- också en bild som tilltalar mitt öga. Varför? Bilderna skulle ge mer innehållsmässigt tror jag. Ha det toppenfint – själv jobbar jag vidare i värmen (inte skönt alls) KRAM! INger

    1. Tack Inger! Det är inte så mycket som det låter, gallrats en remsa närmast maden bara, så mycket av träden står kvar. Ska testa att beskära, har bara snabbredigerat dessa bilder. Tack för tipset ☺

  2. Tack Cecilia! De sista dagarna har varit på tok för varma. Nu i eftermiddag har det varit ett ruskigt åskoväder här som har gjort det lite svalare tack och lov ☺
    Lena

Kommentera

