Afton vid Mjörn

Fishermen
Fishermen

I går kväll var det magiskt. Nästan som vid medelhavet. Vid tog en roadtripp, jag och maken, och hamnade till slut i Alingsås vid sjön Mjörn. Solen höll på att gå ner, och maken till guld i vattnet och brinnande himmel alltså! Kameran gick varm, det var så himla vackert. Man badade, fiskade, promenerade eller bara satt och njöt. En och annan joggare med Runkeeper peppande i sin mobil fanns det också 🙂

Vid sjön finns det även kor som betar. Det är Vänekor, en gammal ras, som är väldigt vacker. Så de hamnade också på bild förstås. Nästan lite Afrikalikt i det varma ljuset och det höga gräset. För övrigt går det väl nästan inflation i bilder på solnedgångar, men jag slänger in ett par jag med ändå 🙂 Vackert är det i alla fall 🙂

Nu jobbar jag sista veckan innan min semester börjar, och det ska bli så skönt med lite ledigt. Hoppas på många fotostunder!

Klicka på bilderna så öppnas de i galleriet i större format!

Lena

11 thoughts on “Afton vid Mjörn

  1. Underbara miner på kossorna Lena, hahahaha…! Sköna kvällar, men för kvavt på dagarna tycker jag…Hoppas vi ses på en liten kameratur snart 🙂

    1. Tack Inger! Rena lyckträffen att fånga dem just i det ögonblicket! Min semester börjar nästa vecka. Hoppas vi kan ses nån gång, vore kul!

  2. En del bilder, framförallt de i motljus och skymning var riktigt bra. Personliga favoriten blir nog den lilla kullen med busken på toppen och sjön i bakgrunden. Den får du gå tillbaka till och prova massor av andra vinklar och ljus, för den har riktig potential. Skitbra jobbat

    1. Oj, jag bugar och bockar! Tack så mycket. Det var verkligen en härlig kväll och jag måste ju absolut åka tillbaka. Tur att det är relativt nära ☺.
      Önskar dig en fin vecka.

Kommentera

