Fåfängan

 

Drömmen
Drömmen

Fåfängan är en av de vackraste trädgårdar jag har besökt. Jag var där igår tillsammans med ett sällskap damer från bygden. I denna trädgård odlas det mängder av rosor av alla slag, fina träd och buskar och perenner. E som äger trädgården är mycket kunnig, och berättade om alla rosor, om härkomst, historia och annat. Det var jätteintressant. Jag hade ju såklart med mig kameran, och medan gruppen lyssnade på E, gick, eller kröp jag in bland alla blommor. Det hade regnat innan, och solen stod lågt och hade fin varm färg, så det blev en del bling-bling 🙂

Vad närgången du är med kameran, sa en i sällskapet. Så jag fick förklara att jag fotade med ett macroobjektiv. Det är väl inte så vanligt kanske. Men jag fotade lite på avstånd också, för att få en bild av hur det ser ut. Och så fanns där två ursöta hundar, valpen Ralf och en äldre hund som jag missade namnet på. Var väl och kröp i en buske när det sades 🙂 Och jag är fortfarande helt lyrisk över denna vackra plats, som dessutom låg högt med en ljuvlig utsikt över en sjö. Men kvällssol dessutom.  Asså, ni fattar 🙂

Så nu vill jag visa hur jag har tolkat denna trädgård. Rosor är svåra att fota med macro kom jag på, men det fanns ju en massa annat. Och E: Om du läser detta, får du gärna berätta vad växterna heter 🙂

Klicka på första bilden, så öppnas det ett galleri i större format!

/ Lena

Kommentera

