Bullar och Hästar

Lite blyg tror jag
Lite blyg tror jag

Idag har jag bakat bullar. Nu när inget av barnen bor hemma längre, blir det inte så ofta det blir bullbak. Men varje sommar blir det ändå av. Och himmel vad gott det är med nybakade kanelbullar! Och doften som sprider sig i hela huset. Jag har även fyllt på i frysen med lite olika sorters kakor, inspirerad av en sida på facebook och av en tjej som har en fin blogg om bakning. Så nu finns det lite att bjuda på 😉 Resultatet av baket ser på höger sida på Instagrambilden 🙂

Men man behöver frisk luft också, så när jag var klar tog jag kameran med macrot på och gick ut. Tänkte mig en tur till Rydbergs mad, men på vägen dit stötte jag på grannens hästar som betade i en hage. Dessa stora vackra djur höll mig fången ett bra tag, så nåt makrofoto blev det inte. Fota hästar är ungefär lika svårt som att fota kossor, de är inte still många sekunder, så det var svårt att få helt skarpa bilder. men jag är jättenöjd ändå. Har lagt på lite mjukt fokus på två av bilderna, för att få till en lite dimmig mjuk bild. Hästarna ägs av fam. Stakeberg.

Så det får bli bilder på dessa djur ikväll, håll tillgodo!

/ Lena

 

6 thoughts on “Bullar och Hästar

  1. UNDERBART! Älskar dessa bilder på de fina Ardenner hästarna (?) Kil-bilderna får mig att le stort, och finast tycker jag ”lite blyg” är, för han/hon står så fint i ljuset 🙂
    /Inger

    1. Tack Inger! Det är både ardenner och nordsvensk häst. Himla fina, jag får ta mig en tur dit igen, med ett annat objektiv på kameran.
      Kram, Lena

  2. Wonderful pictures! Congratulations! As a horse lover I have to write!
    Have a happy happy week
    Elisabeth

  3. Åh såå vackra fantastiska bilder på mina fina hästar!!!
    Jag kontaktar dej måste få göra tavlor av några 🙂
    Nordisen som är ” finaste” heter Lukas den andra nordisarn Ruben. Ardenner som kliar sig är Filip och ardenner stot med bläsen heter Sessan
    Tack!
    Med vänlig hälsning, Annneli

    1. Hej Anneli! Tusen tack, kul att du gillar bilderna ☺ Kom på när jag fotade dem, att de är som våra kossor. Inte still många sekunder, och en massa roliga miner ☺. Det är härligt med djur!
      /Hälsningar Lena

Kommentera

