En sommardag i Jällby

Vackra Jällby
Vackra Jällby

På midsommardagen åkte jag och maken till släktingar i Jällby. Det är en fin liten by utanför Herrljunga. En vacker natur och många fina gårdar och hus. Jag hade fått ett litet uppdrag att fota en speciell ros som heter ” Mossros”. Tyvärr hade den inte slagit ut, så det blev bara en bild på en knopp. Får åka tillbaka senare och göra ett nytt försök.

Efter lunchen togs vi med på en fin promenad genom en ekhage och kom fram till Jällby Kyrka. Den är byggd på 1100-talet och jätteliten och fin. Den är även nyrenoverad, väldigt varsamt och bra gjort. Promenaden gick vidare på de slingriga grusvägarna, förbi kohagar,  och vi avslutade dagen med fika i trädgården. Jag passade på att fota lite bland alla blommor medan kaffet kokade. Alltid kul att få frossa lite i nån annans trädgård med andra växter än vad jag själv har. Det blev rätt soligt, och det blåste en del, så en del bilder fick gå bort för de blev suddiga. men jag hittade lite annat att fota i stället 🙂

Det är såna här dagar man har alldeles för sällan. Träffa släkt och vänner, ta dagen som den kommer och bara njuta. Allt ska gå så fort, man måste planera in i minsta detalj och kolla kalender och jag vet inte vad. Lite trist är det. Men vi bestämde iallafall att göra om detta, och nu har vi snart semester, så då hoppas jag att vi också får besök. Har för övrigt bakat lite kakor idag, kan vara bra att ha om man får gäster 🙂

Klicka på bilderna så blir de större!

/ Lena

6 thoughts on “En sommardag i Jällby

  1. Hej Lena! När jag tittat på detta underbara collaget,blir jag alldeles varm och lugn i själen! Så otroligt vackert ! Kram, från Johans mamma,Eva.

    1. Hej Jenny! Ah., se där! Tyckte den var så fin där den stod. Och inte rörde den sig i vinden heller, som blommorna gjorde ☺
      Tack för titten!

  2. Hej igen nu har jag tittat på fina bilder från min hembygd, och mycket mer väldigt fina bilder ! Lupinerna som du pratade om var ju alldeles fantastiska. Ha det bra hälsn Lena

Kommentera

