Kungshamn

Om natten
Om natten

Nu har jag äntligen fått färdigt lite bilder från den fantastiska helgen i Kungshamn. Jag är medlem i en grupp med fototokiga tjejer som  jag från början fått kontakt med via Fotosidan och Facebook. Säga vad man vill om FB, men i detta fallet har det varit särskilt lyckat 🙂 Vi delar samma intresse, och sista helgen i maj samlades vi i Kungshamn på Hotell Fisketången. Så himla kul att få träffa alla som jag bara sett på nätet, och beundrat deras fina bilder 🙂

Första kvällen blev det räkfrossa, heltokig allsång med mig kompandes på gitarr. Ska sägas att gitarren hade jag inte rört på säkert ett halvår innan detta 🙂 så det lät lite sisådär, men oj vad kul! Vi matade även måsarna med bröd och försökte fota dem i alla möjliga vinklar. En kul utmaning.

Lördagen tillbringades på Ramsvikslandet. Ett naturvårdsområde med vacker flora och fauna och betande kossor. Och så vi med förstås. Alltså, det var som att släppa lös en unge i en godisaffär: så mycket att fota så man blev alldeles tagen. På kvällen var vi hembjudna till en av tjejerna som bor i Kungshamn. Vi blev bjudna på den godaste grillbuffé. Tack för det R och S 🙂

På söndagen blev det lite mer måsfoto, och promenad på bryggor och klippor. Jag hade tänkt mig lite snygga solnedgångar och även en tidig morgon med fin soluppgång, men det var mulet tyvärr. Men jag är helnöjd med helgen ändå, och har en massa bilder och minnen med hem. Jag har givetvis fler bilder, men de tar vi en annan gång.

Så nu får ni se lite av det jag såg den helgen!

/ Lena

8 thoughts on “Kungshamn

  1. Fantastiskt fina bilder Lena 🙂
    Visst var det en fantastisk helg, lever länge på den, så härliga minnen med alla bilder.
    ha det bra
    KRam
    Syssy

Kommentera

