Romantik

Nejlikan
Nejlikan

Nu har det varit både Sveriges nationaldag och Pingst på en gång. Helgerna flyter på nåt sätt in i varandra och ingen av dagarna blir sin egen när de kommer så tätt. Åtminstone inte pingsten, fast det har kanske mer att göra med att annandag pingst är borttagen. Blir inte riktigt på samma sätt längre. Men fint har det varit i alla fall. 6 juni firades i Herrljunga som dagen till ära även firade 40 år som kommun. Jag sjöng med min kör Viseversa, och det blev sista framträdandet denna terminen. Till hösten börjar vi öva inför ett flertal framträdanden. Det ska bli kul att få ta sig an både rock och irländsk musik.

Romantik var det, ja. Pingst är ju av tradition en bröllopshelg, och många har säkert gift sig denna helgen. Jag gifte mig för snart 25 år sedan. Vi firar 25-årig bröllopsdag 8 juli 🙂 Det var det årets varmaste dag, 35 grader. Svetten lackade både på oss och alla gäster, och blomsterhandlaren var alldeles förtvivlad. Hon trodde brudbuketten skulle vissna. Ja, tänk vilka minnen!

Bilderna idag går också i romantikens tecken. Det bara blev så, rosa, ljust grönt och blått i ett härligt lull-lull 🙂 Jag har oftast ingen tanke på vad jag vill fota, utan det blir som det kommer. Lite blåst satte käppar hjulet, men det är ju en utmaning i sig att få till sin bild även då. Och min lånekamera har vaknat till liv, den var lite trög i början. Displayen ville inte fungera, men jag har fotat mycket så nu har den väl ”smörjat upp” sig 🙂 Nu är det bara uppladdningen av bilderna i datorn som jag får ha minneskortläsare till, men det funkar ju fint det med. Fast jag vill ju gärna ha tillbaka min egen, hoppas det inte dröjer alltför länge innan den kommer tillbaka från verkstan.

Ha en fin vecka alla!

Klicka på bilderna så blir de större!

/ Lena

6 thoughts on “Romantik

Kommentera

