Mer kärlek!

Mjuka former
Mjuka former

Jag har liksom inte fått nog av Lupinerna ännu, så det blir lite fler bilder idag, liksom några bilder på den fina Irisen. I går tog jag en cykeltur med kameran i cykelkorgen. Först en sväng till Lupinerna, men det var för skarp sol, så det var mycket svårfotat. Bästa vädret att fota i är mulet, men med en ljusgrå himmel. Sol skapar bara fula skuggor, och skarpa kontraster, vilket inte är smickrande på nåt sätt. Jag lyckades dessutom lägga benet rätt i en hög med brännässlor. Inte smickrande det heller!

Bestämde mig istället för en tur till Nossan, där det växer fina liljekonvaljer inne bland träden. Men på vägen dit slängde jag en blick in i en av grannarnas trädgård. och där fick jag se så himla fina irisar, så jag svängde in där istället och knackade på och förklarade mitt ärende. Och det var ju som tur var helt ok att fota 🙂 Så där stannade jag och fick lite bilder. Irisen är lite sensuell tycker jag, och det passar ju bra till temat, eller hur? Liljekonvaljerna tar jag en annan dag.

Klicka på bilderna så blir de större!

/ Lena

2 thoughts on “Mer kärlek!

    1. Tack så jättemycket! Älskar ju dessa blommor och då är det svårt att låta bli att fota, även om jag redan har en massa bilder innan 🙂
      Önskar dig en fin helg!
      /Lena

Kommentera

